چالش های ورزش در مدارس ایران؛ کمبود معلم و فضای ورزشی

به گزارش ایرنا، محمد جعفری شامگاه سه شنبه در همایش تخصصی معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت گلستان در گنبدکاووس با تأکید بر نقش معلمان تربیت بدنی در سلامت 16 میلیون دانش آموز، ورزش را ابزاری برای نشاط اجتماعی و تربیت نسل آینده دانست.

به گزارش ایرنا، محمد جعفری شامگاه سه شنبه در همایش تخصصی معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت گلستان در گنبدکاووس با تأکید بر نقش معلمان تربیت بدنی در سلامت 16 میلیون دانش آموز، ورزش را ابزاری برای نشاط اجتماعی و تربیت نسل آینده دانست.

وی کم تحرکی، کمبود فضاهای ورزشی، سبک زندگی مدرن و تغذیه نامناسب را تهدیداتی جدی خواند و خواستار نهادینه سازی گفتمان سلامت محوری شد.

انتقاد از کم توجهی به درس تربیت بدنی

جعفری از بی توجهی برخی مدیران به درس تربیت بدنی انتقاد کرد و خواستار اجرای کامل زنگ ورزش شد.

وی همچنین مشارکت اولیا و معلمان سایر دروس را در فعالیت های ورزشی ضروری دانست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی، اجرای برنامه های فوق برنامه، توانمندسازی معلمان، استانداردسازی فضاها و تجهیزات ورزشی را چهار استراتژی تحول ورزش در مدارس اعلام کرد.

جعفری از پوشش 50 درصد دانش آموزان در برنامه های ورزشی و تخصیص اعتبار برای مسابقات درون مدرسه ای خبر داد و گفت: لباس متحدالشکل معلمان تربیت بدنی از مهر 1404 اجرایی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم، از برنامه ریزی برای افزایش تعداد معلمان تربیت بدنی از 700 به هزار نفر خبر داد.

قدرت الله نظری بر نقش مدارس در پرورش قهرمانان و استعدادیابی ورزشی تأکید کرد و خواستار حفظ زنگ ورزش شد.

وی، احیای ورزش آموزشگاهی را مهم دانست و ادامه داد: مدارس بهترین مکان برای ورزش، قهرمان و پهلوان پروری هستند و امروز بسیاری از قهرمانان ملی ایران از مدارس رشد و نمود یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین گفت: مدارس و کلاس درس باید میدان مسابقه باشند و مسابقات درون کلاس، داخل مدرسه ، بین مدرسه ای، شهرستانی، استانی و کشوری در آن جدی گرفته شود.

نظری، استعدادیابی ورزشی در مدارس را مهم دانست و افزود: گلستان خاستگاه پهلوانان و قهرمانان بزرگی است که کار خود را از مدارس شروع کردند که باید فرهنگ تجلیل از پیشکسوتان را نهادینه کنیم.

نظرات

captcha