بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
ایسنا/یزد معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به این که در شانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران، چالش هایی همچون ضعف در طراحی، بسته بندی، بازاریابی، مشتری یابی و مشتری سازی وجود دارد، تصریح کرد: باید از فضای بازاریِ مکاره در نمایشگاه ها فاصله بگیریم.
مریم جلالی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در یزد، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: معمولاً برای هر نمایشگاهی یک «دال مرکزی» طراحی و تدارک می بینم که به مثابه نقطه کانونی، تمامی رویدادها را حول خود سامان می دهد.
وی افزود: در مورد نمایشگاه یزد، این دال مرکزی، هویت شهر به عنوان «شهر جهانی زیورآلات» و همچنین جایگاه آن به عنوان پایگاهی برای میراث فرهنگی و ریشه های تاریخی ماست.
این مسئول تصریح کرد: زمانی که یزد میزبان هنرمندان و صنعتگران از 31 استان کشور می شود، هدف صرفاً نمایش آثار نیست بلکه تجربه ای زیسته و بستری برای گردش اطلاعات و تبادل دانش میان استان ها ایجاد می شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ضمن بیان این که این نمایشگاه به مثابه یک فضای گفتگو، انتقال تجربه، کارگاه آموزشی و آموزشگاهی سیار عمل می کند، اظهار کرد: در واقع، نمایشگاه به عنوان یک پلتفرم یا شبکه، دارای ابعاد اجتماعی و فرهنگی متعددی است.
وی افزود: در این فضا، هنرمندان می توانند با تنوعی از تجربه ها آشنا شده و مسیر تکمیل زنجیره ارزش کسب وکار خود را بشناسند و توسعه دهند.
جلالی با بیان این که نمایشگاه یزد به واسطه حمایت ارکان حاکمیتی استان، به شکلی کاملاً پشتیبانی شده برگزار می شود و همین امر ظرفیت افزایش توانمندی صنعتگران را فراهم می سازد، تصریح کرد: این نمایشگاه می تواند آنان را به خوشه های اقتصادی و تجاری ارزش آفرین متصل کند.
این مسئول با بیان این که در جلسه ای که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد حضور سرمایه گذاران چشمگیر بود، تصریح کرد: با توجه به این که امسال به عنوان سال «سرمایه گذاری برای تولید» نام گذاری شده است، نمایشگاه می تواند بستر مناسبی برای گفت وگوی تجاری بین کسب وکارها ایجاد کند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اظهار کرد: امیدوارم این زمینه سازی به طور واقعی محقق شود و ظرفیت های بالقوه استان یزد، به عنوان یک شهر جهانی و پایگاه میراثی، بالفعل گردد.
وی با بیان این که صنایع دستی دارای ظرفیتی فوق العاده، بازاری بکر و اقیانوسی آبی در حوزه کسب وکار است، اظهار کرد: این ظرفیت نیازمند تکمیل زنجیره ارزش است و چالش هایی همچون ضعف در طراحی، بسته بندی، بازاریابی، مشتری یابی و مشتری سازی وجود دارد.
جلالی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های تخصصی در حاشیه نمایشگاه ها می تواند در ارتقاء این ظرفیت مؤثر باشد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اظهار کرد: اگرچه صنایع دستی از عشق نشات می گیرد اما تمرکز صرف بر عشق و هنر، بدون درنظر گرفتن مؤلفه های کسب وکار، در بلندمدت منجر به ناکامی می شود.
وی با تاکید بر این که لازم است ارتباط با بازار و درک ارزش افزوده و فایده اقتصادی آن برقرار شود، تصریح کرد: زمانی که مواد اولیه به محصول تبدیل می شود، باید نقشی در اقتصاد ایفا کند.
جلالی ضمن اشاره به این که نگاه اقتصادی به فرهنگ، منجر به کاهش ناکامی و افزایش رونق می شود، خاطرنشان کرد: در مورد غرفه ها نیز نکات قابل توجهی مطرح است.
این مسئول با بیان این که طراحی غرفه ها باید بر اساس سلایق بومی و با در نظر گرفتن زمین بکر ایده ها انجام گیرد، تصریح کرد: باید بتوانیم آثار خود را طبقه بندی کرده و از فضای بازاریِ مکاره فاصله بگیریم.
جلالی با اشاره به این که حرکت از «فرد» به «تشکل»، و از «من» به «ما»، موجب بهره وری و اثربخشی بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: غرفه ها باید به عنوان ویترین های گروهی عمل کنند.
وی با بیان این که نوع ارائه، چیدمان، روایت و داستان پردازی هر محصول اهمیت بالایی دارد، گفت: آنچه در ذهن من به عنوان مدل آرمانی غرفه وجود دارد، هنوز به طور کامل محقق نشده است و بسیاری از هنرمندان هنوز به نمایش حرفه ای، چیدمان خلاقانه و ویترین سازی عادت نکرده اند.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}