تشکیل قرارگاه راهبری و مدیریت منابع در شهرداری مشهد

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از راه اندازی قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع با هدف پایدارسازی و تحول در روش های تامین منابع مالی شهرداری مشهد خبر داد.

خبرگزاری تسنیم از مشهد، علی قناویزچی در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع شهرداری مشهد عنوان کرد: مشهدبه عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، با پذیرایی سالانه از حدود 40میلیون زائر ایرانی و خارجی، همواره سرامد کلان شهرهای کشور در حوزه های زیربنایی و خدماتی بوده و با خلاقیت و جدیت،مسیرهای جدیدی را پیش روی کلان شهرهای کشور گشوده است.

وی با اشاره به اهداف شکل گیری این قرارگاه، گفت: برنامه محور بودن در شناسایی و تجهیز منابع، پایدارسازی و تحول در روش های تامین منابع مالی، مدیریت هزینه و افزایش بهره وری در کلیه دارایی های دراختیار، بسترسازی و تحول در ایجاد ارزش افزایی کلیه دارایی های عمومی و خصوصی شهر مقدس مشهد، خودکفایی واحدهای سازمانی و اجرایی در شناسایی و تجهیز منابع، ایجاد فضای رقابت پذیر با اتصال نظام جبران خدمات به عملکرد سازمان  براساس برنامه و بودجه مصوب، اعتمادسازی در جذب مشارکت و توجیه پذیری فعالیت های اقتصادی شهری، و... از جمله اهداف کاربردی شکل گیری قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه توسعه متوازن و عدالت محور در راستای  پیشرفت و بهبود زیست پذیری مناطق محروم و ارتقای رضایت و اعتماد شهروندان هدف اصلی مدیریت شهری در مشهد است، عنوان کرد: این قرارگاه در قالب 9کمیته تخصصی، به ریاست شهردار محترم مشهد مقدس و قائم مقامی معاون مالی و پشتیبانی، شکل گرفته و بناست با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری های روزانه، مسیر درامد و هزینه شهرداری را هموار کند.

قناویزچی با اشاره به بودن نگاه نخبگانی در شکل گیری قرارگاه راهبری عنوان کرد: تامین بودجه 72همتی شهرداری مشهد که طی دو سال اخیر جهش داشته است، نیازمند همت مضاعف و بهره گیری از هم افزایی و خرد جمعی است که در قالب قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع، رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: نمایندگان شورای اسلامی شهر مقدس مشهد، معاونین شهردار، مدیران مناطق و مدیران کل مرتبط با موضوعات مطرح شده در جلسه، اعضای این قرارگاه بوده و دبیرخانه آن نیز در معاونت مالی و پشتیبانی فعالیت می کند. 53 نفر از مدیران به عنوان اعضای کمیته ها مشخص و مشغول به کار شده اند. تاکنون حدود 20 کارگروه تخصصی تشکیل شده و در دو هفته گذشته 45 جلسه برگزار شده که مهم ترین خروجی آن در حوزه درآمدهای عمومی، شهرسازی و استحصال زمین بوده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری نخستین جلسه این قرارگاه گفت: در این نشست، آخرین گزارش عملکرد کمیته های مختلف که شامل تعهدات کمی و ریالی مشخص بود، مطرح و در رابطه با مسیرهای حل مسائل بحث و بررسی صورت گرفت.

قناویزچی ابراز امیدواری کرد که با ادامه حرکت پرشتاب این قرارگاه و حمایت های اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم، فضای مناسبی برای تامین مالی پروژه های عمرانی و توسعه زیرساختی شهر شکل گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

captcha