عضو شورای شهر مشهد:لایحه ای از شهرداری این شهر به شورا ارائه نمی شود

به گزارش ایرنا، مجید دبیریان روز چهارشنبه در صد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهرداری مشهد افزود: همچنین اطلاعات کامل حوزه شهردار به رغم تاکیدات فراوان برای تحقیق و تفحص ارائه نمی شود.

به گزارش ایرنا، مجید دبیریان روز چهارشنبه در صد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهرداری مشهد افزود: همچنین اطلاعات کامل حوزه شهردار به رغم تاکیدات فراوان برای تحقیق و تفحص ارائه نمی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری به شهرداری اظهار کرد: شهرداری در حوزه مصارف باید دقت بیشتری داشته باشد و برخی از خدمات به مردم برون سپاری شود.

خلیل موحد افزود: از شهرداری می خواهیم صرفه جویی را لحاظ کند اما خروجی آن کاهش دریافتی کارشناسان می شود.

وی ادامه داد: به شهرداری تذکر داده شد که هزینه 2 هزار و 600 میلیارد ریالی خودرو در بخش های مختلف را به 50 درصد کاهش دهد اما خروجی آن گرفتن خودرو از کارشناسان و قرار دان آنها در اختیار مدیران شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انعقاد قراردادهای ظالمانه همچنان در شهرداری ادامه دارد، اواخر پارسال قرارداد واگذاری 550 جایگاه پارک حاشیه ای با قرارداد 20 میلیارد ریالی به پیمانکار واگذار شد و این درحالی است که سود حاصل از این قرارداد بیش از هزار و 300 میلیارد ریال است.

موحد تاکید کرد: اگر شورا عزمی برای استیفای حقوق بیت المال نداشته باشد، سراغ مدعی العموم می رویم همچنین 150 نفر در معاونت اقتصادی شهرداری مشهد فعال هستند اما خروجی این معاونت به جز فروش اوراق چیست؟

رشد قابل توجه حمل و نقل ریلی در مشهد

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: مدیریت شهری مشهد در دوره ششم، با رویکردی جهادی و برنامه محور، تحولی محسوس در توسعه حمل و نقل ریلی شهری رقم زده است.

مجید نژاد حسین افزود: مطالعات حمل و نقل کلانشهر مشهد، نخستین بار در سال 1374 توسط دانشگاه صنعتی شریف پایه ریزی شد و در ادامه، عملیات اجرایی خط یک مترو از سال 1379 آغاز شد.

وی ادامه داد: در آغاز فعالیت شورای ششم شهر مشهد میزان خطوط بهره برداری شده مترو 37 کیلومتر بود که هم اینک به 43 کیلومتر رسیده است، این افزایش معادل 20 درصد کل خطوط مترو مشهد در طول 25 سال گذشته است.

نژاد حسین اضافه کرد: همچنین تامین ناوگان موردنیاز نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و قرارداد خرید 60 واگن جدید برای خط یک قطار شهری مشهد، با اعتباری افزون بر 10 هزار میلیارد ریال منعقد و دولت نیز متعهد به مشارکت در تامین اعتبار آن شده است.

مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال 1389 به قطارشهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و 2 در حال بهره برداری است و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است، مسافرگیری بخش اول خط سوم به طول هفت کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) نیز در دهه کرامت امسال آغاز شد.

نظرات

captcha