توضیحات شرکت برق درخصوص قطعی طولانی روز گذشته در مرکز تهران

شرکت توزیع تیروی برق تهران بزرگ در خصوص بروز قطعی های پشت سرهم و طولانی مدت یک منطقه در مرکز تهران در روز گذشته، توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم، روز گذشته در منطقه 10 تهران، خاموشی های ناشی از حادثه در شبکه توزیع با خاموشی های برنامه ریزی شده 2 ساعته تلفیق شد و خاموشی چندساعته به برخی مشترکان تحمیل شد.

خبرگزاری تسنیم در پی گزارش مردمی این رخداد، در خبری با عنوان "عدم همخوانی خاموشی های برنامه ریزی شده با قطعی های موردی برق" به انتقاد از این رویکرد پرداخت که در صورت بروز حادثه در شبکه توزیع، چرا قطعی های برنامه ریزی شده برق با عنوان مدیریت انرژی، برای مشترکانی که دچار قطعی ناشی از حادثه شده اند، اعمال می شود.

عدم همخوانی خاموشی های برنامه ریزی شده با قطعی های موردی برق

شرکت توزیع تیروی برق تهران بزرگ نسبت به این خبر و رخداد روز گذشته در مرکز تهران، توضیحاتی ارسال کرده که متن آن بدین شرح است:

" جریان برق کوچه قائم مقامی در تاریخ اشاره شده در دو نوبت کوتاه مدت ناشی از اشکال فنی در تجهیزات شبکه ناشی از ازدیاد بار مصرفی قطع شده است که بلافاصله از طریق گروههای عملیاتی رسیدگی و در کمترین زمان ممکن رفع عیب گردیده است ضمنا حوادث فوق نیز از طریق پیامک به مشترکان آن محدوده که قبض الکترونیکی برق دریافت مینمایند اطلاع رسانی شده است. باتوجه به حوادث اشاره شده از هر گونه اعمال خاموشی برنامه ریزی شده در تاریخ مزبور نیز خودداری شده است. شایان ذکر است مجموع زمان رفع عیوب فوق کمتر از 3 ساعت بوده و خاموشی 6 ساعته اشاره شده در گزارش آن خبرگزاری مورد تایید نمی باشد."

اگرچه در توضیحات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، تأکید شده که بعد از بروز حادثه در شبکه توزیع، خاموشی برنامه ریزی شده برای مشترکان مذکور اعمال نشده؛ اما گزارش مردمی از این منطقه حاکی از بروز دو نوبت قطعی برق از حدود ساعت 11:30 تا 13 و 13:30 تا 17:30 بوده و زمانی که برای خاموشی برنامه ریزی شده به مشترکان اعلام شده بود نیز جریان برق این مشترکان از قبل، قطع بوده و در طی این زمان نیز قطع مانده است؛ حال این قطعی برق ناشی از هر کدام از علل طولانی شدن "سرویس پست توزیع" یا "مدیریت انرژی" بوده، آنچه برای مشترکان این منطقه رخ داده، خاموشی بوده است.

دو نکته که همچنان مورد تأکید بوده و انتقاد به حق مردم را به دنبال دارد، این است که اولا در چنین مواقعی چرا سامانه 121 که ماهیت ایجاد آن برای پاسخگویی در زمان نیاز مشترکان است، پاسخگویی و کاربرد لازم را ندارد و ثانیا، چرا امکان خروج مشترکانی که دچار تحمل خاموشی ناشی از حادثه در شبکه شده اند، از برنامه خاموشی های برنامه ریزی شده همان روز وجود ندارد تا مشترکان مجبور به تحمل خاموشی های طولانی مدت تر، به خاطر هم حادثه و هم خاموشی برنامه ریزی شده، نشوند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha