بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
رسانه هایی مانند CNN و رویترز با خبرسازی مبنی بر آمادگی اسرائیل برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران و تهدید به فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی اروپا، به کارویژه اصلی خود یعنی عملیات روانی با هدف مرعوب سازی روی آورده اند.
رهبر انقلاب روز گذشته فرمودند: «من یک تذکری به طرف مقابل بدهم. طرف آمریکایی که در این مذاکراتِ غیرمستقیم وارد صحبت می شوند، گفتگو می کنند، سعی کنند یاوه گویی نکنند. اینکه بگویند ما به ایران اجازه ی غنی سازی نمی دهیم، این غلط زیادی است. کسی منتظر اجازه ی این و آن نیست. جمهوری اسلامی سیاستی دارد، روشی دارد، سیاست خودش را تعقیب می کند.»
پس از این موضع گیری قاطعانه، شبکه سی ان ان، به نقل از مقامات آمریکایی مدعی آماده شدن رژیم صهیونیستی برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران شد، یک مقام صهیونیستی نیز در مصاحبه ای جداگانه همین ادعا را تکرار کرد. سپس خبرگزاری رویترز که سابقه طولانی در روایت سازی علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، به نقل از «سه منبع آگاه ایرانی» (منابعی که همواره در ایرانی بودن یا در منبع آگاه بودن آن ها شک و تردید وجود دارد) نوشت که در صورت شکست مذاکرات، ایران آماده دفاع از خود می شود.
رویترز همچنین به نقل از منابع اروپایی نوشت که کشورهای اروپایی در صورت شکست مذاکرات، مکانیسم ماشه را به طور حتم فعال خواهند کرد. «وندی شرمن» سرپرست هیئت مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات برجام نیز وارد گود شد و به رویترز گفت که در صورت اصرار ایران بر حق غنی سازی «وقوع جنگ محتمل» است.
در این راستا باید گفت که عملیات روانی و رسانه ای، به ویژه در بستر مذاکرات هسته ای، ابزاری استراتژیک در دست قدرت های غربی و رژیم صهیونیستی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، تضعیف مواضع ایران و تحمیل خواسته های خود از طریق فشار غیرمستقیم است. این عملیات با بهره گیری از تکنیک هایی چون «مقصرسازی»، «دوگانه سازی کاذب» و «روایت سازی هدفمند» سعی در القای این تصور دارند که ایران یا باید تسلیم شود یا با جنگ مواجه گردد.
در مذاکرات برجام در سال 2015 نیز شاهد چنین عملیات هایی بودیم. رسانه های غربی با برجسته سازی اختلافات داخلی در ایران و بزرگ نمایی تهدیدات اسرائیل، سعی در ایجاد فشار روانی بر تیم مذاکره کننده داشتند. همچنین، استفاده از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور برای تضعیف اعتماد عمومی به مذاکرات و القای نارضایتی داخلی، بخشی از این عملیات روانی بود.
از این رو به نظر می رسد طی روزهای پیش رو باید شاهد حجم بیشتری از جنگ تبلیغاتی و عملیات روانی کشورهای غربی با هدف امتیاز گیری از راه تهدید یا مرعوب سازی تیم مذاکره کننده کشورمان باشیم.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}