مشاور وزیر کشور: جایگاه روابط عمومی در استانداری ها ارتقا پیدا می کند

به گزارش ایرنا، حمید خواجه نژاد روز سه شنبه در همایش مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و فرمانداری های استان تهران افزود: جایگاه روابط عمومی در استانداری ها تضعیف شده و حتما در شرایطی که متفاوت است و روابط عمومی سنتی دیگر محلی از اعراب ندارد ساختار باید ارتقا پیدا کند و به جایگاه اصلی خود برگردد.

به گزارش ایرنا، حمید خواجه نژاد روز سه شنبه در همایش مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و فرمانداری های استان تهران افزود: جایگاه روابط عمومی در استانداری ها تضعیف شده و حتما در شرایطی که متفاوت است و روابط عمومی سنتی دیگر محلی از اعراب ندارد ساختار باید ارتقا پیدا کند و به جایگاه اصلی خود برگردد.

وی ادامه داد: روابط عمومی در موفقیت سازمان ها نقش دارند و یک مدل تصمیم گیری برای ایجاد روابط و منافع بین همگان مد نظر است.

به گفته وی، کار در روابط عمومی مبتنی بر اخلاق و روش های قابل اعتماد در دوره ای که حجم انبوهی از اخبار منتشر می شود، باید باشد.

وی اضافه کرد: باید بدانیم که برای مخاطب چه بسته ای تهیه کنیم که نیاز او را تامین کند لذا روابط عمومی بعنوان بازوی معتمد دستگاه اجرایی باید با شناخت افکار عمومی و نیاز او در این عرصه وارد شود.

روابط عمومی نقش کلیدی در امید آفرینی دارند

مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران نیز گفت: روابط عمومی ها امروز نقش کلیدی در امیدآفرینی، ارتقای سطح آگاهی عمومی و بازتاب صحیح خدمات و دستاوردهای دولت دارند و این نشست فرصتی برای هم افزایی، هماهنگی و هم اندیشی در این مسیر است.

محمدمهدی مومنی با اشاره به رویکرد تحولی استاندار تهران در حوزه اطلاع رسانی و نگاه ویژه وی به ارتقای جایگاه روابط عمومی ها اظهار کرد: مطابق با این رویکرد تحول گرا، روابط عمومی ها باید فراتر از نقش سنتی اطلاع رسانی، در ماموریت های راهبردی مانند آگاهی بخشی به جامعه، نیازسنجی ارتباطی و تقویت تعامل دوسویه با مردم ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به شعار سال 1404 با عنوان «سرمایه گذاری برای تولید» افزود: روابط عمومی ها نقش بسزایی در تحقق این شعار دارند، تبیین فرصت های اقتصادی، معرفی پروژه های سرمایه پذیر، اطلاع رسانی اثربخش درباره حمایت های دولت از سرمایه گذاران، و تقویت امید و اعتماد در فضای عمومی، از جمله مأموریت های روابط عمومی ها در مسیر رشد تولید و جذب سرمایه گذاری است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران با تاکید بر لزوم بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در مواجهه با جنگ روایت ها گفت: در این نشست، برنامه های سال 1404 در حوزه ارتباطات و روابط عمومی استان تشریح خواهد شد و درباره راهکارهای ارتقای نقش راهبردی روابط عمومی ها تبادل نظر صورت می گیرد.

نظرات

captcha