بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور «فقر مهارتی» را معضل ساختاری بازار کار ایران عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی ماهر چالش پنهان اشتغال در کشور است.
وی افزود: استان کرمان، نخستین منطقه ای بود که با راه اندازی کنسرسیوم مهارتی، مدلی نوین در مهارت آموزی را در کشور پایه گذاری کرد؛ مدلی که اکنون در هشت استان دیگر کشور نیز به اجرا درآمده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با تاکید بر ضرورت مشارکت همه جانبه برای دستیابی به توسعه پایدار، تصریح کرد: تا زمانی که منافع بخشی و فردی با منافع ملی هم راستا نباشد، اجرای برنامه های مهارت آموزی موفق نخواهد بود.
وی همچنین به اهمیت نگاه منطقه محور در توسعه اشاره و تأکید کرد: تجربه نشان داده مدل های موفق توسعه در کشور، آن هایی هستند که بر مبنای ظرفیت های بومی و منطقه ای طراحی شده اند، نه نسخه های متمرکز و سراسری که الزامی به انطباق با واقعیت های محلی ندارند.
فقر مهارتی؛ چالش بنیادین اشتغال در ایران
محمدی از «فقر مهارتی» به عنوان یکی از مهم ترین چالش های بازار کار ایران یاد کرد و افزود: در سال گذشته، فعالان اقتصادی بارها از کمبود نیروی انسانی ماهر به عنوان یک دغدغه جدی نام برده اند و این مسئله در سطح جهانی نیز وجود دارد، اما در ایران به دلیل شکاف عمیق میان نظام آموزشی و نیازهای بازار کار، با شدت بیشتری خود را نشان داده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: افرادی که فاقد مهارت های کاربردی هستند، عملاً از حضور در بازار کار محروم می شوند و این یک نوع جدید از فقر است که ما آن را فقر مهارتی می نامیم.
وی با اشاره به برگزاری رقابت های ملی مهارت در کرمان، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی نشان می دهد که استان کرمان ظرفیت بالایی در پیوند زدن صنعت و آموزش دارد؛ در این استان، با وجود یک اکوسیستم صنعتی فعال، بیش از 80 درصد از مهارت آموختگان جذب بازار کار می شوند.
لزوم بازنگری در مدل های آموزشی با مشارکت کارفرمایان
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه آموزش های رسمی باید با نیازهای واقعی بازار کار هم راستا شود، افزود: در حالی که بازار کار کشور تقاضای زیادی برای نیروی انسانی دارد، بسیاری از جوانان تحصیل کرده همچنان بیکارند؛ چراکه آموزش هایی که می بینند، عملاً توان اشتغال زایی ندارند.
وی با مقایسه ای بین ایران و سایر کشورها گفت: در کشورهای پیشرفته، بیش از 90 درصد آموزش های مهارتی با مشارکت مستقیم کارفرمایان انجام می شود اما در ایران، سهم کارفرمایان در نظام آموزشی بسیار محدود است و این موضوع نیازمند بازنگری جدی است.
محمدی بر نقش کلیدی مهارت آموزی در ارتقاء بهره وری اقتصادی و کاهش بیکاری تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم به توسعه ای متوازن و پایدار دست یابیم، ناگزیر باید فقر مهارتی را در اولویت سیاست گذاری های کلان قرار دهیم.
انتهای پیام/511/
{{name}}
{{content}}