آموزش های دوگانه و مهارت آموزی در محیط واقعی کار ضروری است

خوانسار -مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: آموزش های دوگانه و مهارت آموزی در محیط واقعی کار، مسیر اشتغال مهارت آموختگان را هموارتر می کند.

فریده روشن، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سیاست های نوین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: در این جلسه به موضوعاتی از جمله هیئت امنایی کردن مراکز، اجرای طرح هم اتلاف مهارتی، و همچنین تأکید بر لزوم مشارکت، هم افزایی و هم آفرینی در مسیر توسعه آموزش های مهارتی و پاسخگویی به نیاز بازار کار پرداخته شد.

روشن با اشاره به حضور رؤسای مراکز و ادارات آموزش فنی و حرفه ای از سراسر استان اصفهان در این نشست افزود: مدیران مراکز با ارائه دیدگاه ها و به اشتراک گذاری تجربیات موفق خود، زمینه ساز تبادل دانش و بهره گیری از تجارب مدیریتی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان همچنین از بازدید جمعی از مسئولان از کارگاه تولید کیف در شهرستان خوانسار خبر داد و گفت: این کارگاه به عنوان نمونه ای موفق از آموزش در محیط واقعی کار، با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای خوانسار و در راستای توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان «سال سرمایه گذاری برای تولید» توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: راه اندازی چنین کارگاه هایی نه تنها موجب اشتغال 150 نفر در این شرایط سخت معیشتی شده، بلکه باری از دوش خانواده ها و همسران این زنان برداشته است.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در این کارگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شده اند، یادآور شد: کارآموزان پس از طی دوره های تئوری در مراکز آموزشی، آموزش های عملی خود را در این کارگاه فرا گرفته اند و اکنون در چرخه تولید کیف فعالیت می کنند. برخی از این افراد به ویژه زنان سرپرست خانوار، با انجام کار در منزل و ارسال تولیدات به کارگاه، در عین انجام وظایف خانوادگی، در عرصه تولید نیز نقش آفرین هستند.

روشن ضمن قدردانی از مدیریت اخلاق مدار و دلسوز این کارگاه خاطرنشان کرد: ایجاد چنین فضاهایی می تواند به تحقق عدالت آموزشی و اشتغال پایدار کمک کند. این نمونه موفق نشان می دهد که با برنامه ریزی مناسب، می توان به طور هم زمان کیفیت آموزش و سطح اشتغال را ارتقا داد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت آموزش های دوگانه و مهارت آموزی در محیط واقعی کار تصریح کرد: با تقویت این مدل آموزشی، می توان مسیر اشتغال مهارت آموختگان را هموارتر کرد و آنان را برای ورود موفق به بازار کار یا آغاز مسیر کارآفرینی آماده ساخت.

نظرات

captcha