بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان قم پس از پایان امتحانات دانش آموزان و در اوایل تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
میلاد رستگار، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم، درباره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان استان قم گفت: به فضل الهی، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان قم، که به یاد و نام شهید خدمت، آیت الله سیدابراهیم رئیسی مزین شده بود که از پانزدهم تا بیست و سوم اردیبهشت ماه برگزار شد.
وی افزود: این دوره از مسابقات، با حضور هزار دانش آموز، در 13 رشته پسرانه و 12 رشته دخترانه، برپا شد و به لطف خدا، از لحاظ سطح کیفی، جایگاه ممتاز و ارزشمندی یافت.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن بیان اهمیت جایگاه استان قم در مسابقات قران و عترت بیان کرد: استان قم، که در سال گذشته در سطح ملی، از حیث تعداد و امتیاز، رتبه دوم کشور را کسب کرده بود، امسال نیز به همان قوت در عرصه اجرایی و داوری، حضوری شایسته داشت و حضور پرشور دانش آموزان نیز، جلوه ای ویژه به این محفل روحانی بخشیده بود.
وی با بیان نکاتی درباره داوری این دوره از مسابقات اظهار کرد: در این دوره از رقابت ها، مجموعاً 78 داور مشارکت داشتند که عموماً از داوران با تجربه سال های پیشین بودند، سطح داوری بسیار مطلوب بود. حضور استادان برجسته، ارزش مسابقات را دوچندان کرد و از میان بانوان، حسنی، استاد دانشگاه قم، استاد هاجر عزت پژوه و شهیدی فرد بودند که از چهره های ماندگار قرآنی محسوب می شوند.
رستگار ادامه داد: از میان آقایان، استاد زاهدی، که نفر اول مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام بوده اند، استاد وحیدی و استاد ربانی که بیش از 20 سال فعالیت تبلیغی در کشور های آفریقایی و جنوب آسیا داشته اند، همچنین استادان برجسته ای از مرکز تخصصی نماز، بنیاد مهدوی و مرکز تخصصی مهدویت همچون استاد موسوی نیز در بخش گفتمان مهدوی حضور داشتند.
وی درخصوص داوران گفت: برخی از داوران، خود از دانش آموزان سال های گذشته بودند که امروز در عرصه های حقوقی و علمی، از جمله وکالت و دیگر فعالیت های تخصصی، درخشش دارند، در کنار اساتید برجسته استان، دو داور از دیگر استان ها نیز دعوت شدند؛ در بخش بانوان اساتید یوسفی، داور کشوری صحیفه سجادیه از استان اصفهان و اصحابی از استان سمنان بودند.
رستگار از تاریخ اختتامیه این دوره از مسابقات خبر داد و بیان کرد: مراسم اختتامیه مسابقات پس از پایان امتحانات دانش آموزان، در اوایل تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: نظر به تقسیم بندی مسابقات در چهار گروه پسران و دختران، رشته های آوایی و پژوهشی، جمعیت شرکت کنندگان در طول مسابقات کمتر بود اما برای اختتامیه، برنامه ای تجمیعی در شهر مقدس قم تدارک دیده شده است تا تمامی دانش آموزان دعوت شوند و از برگزیدگان تقدیر به عمل آید.
رستگار اظهار کرد: در این مراسم، تقریباً 200 دانش آموز موردتقدیر قرار خواهند گرفت زیرا هدف اصلی این مسابقات، ترویج و تربیت قرآنی است، نه صرفاً تجلیل از تعداد محدودی از افراد.
وی در پاسخ به اینکه نقش مسابقات قرآن در بین دانش آموزان چیست، گفت: مسابقات قرآن نه تنها رقابتی علمی، بلکه تلنگری اجتماعی است؛ چنانکه امسال، دومین سالی بود که مسابقات در شهرک کهک برگزار شد.
رستگار اضافه کرد: اگرچه در سال گذشته، مسئولان همراهی لازم را نداشتند، امسال، فرماندار و مسئولان شهر با حضور فعال در افتتاحیه، حمایت خود را از این رویداد قرآنی اعلام کردند.
وی ادامه داد: راهپیمایی های قرآنی که در سطح شهر کهک برگزار شد، چنان تأثیرگذار بود که مردم، خود به استقبال دانش آموزان آمدند و این امر نشان دهنده ی اثرات اجتماعی و فرهنگی مسابقات است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: افزون بر جنبه رقابتی، مسابقات قرآن محلی برای الگوسازی است، امروز این دانش آموزان، فردای این کشور را رقم خواهند زد و حضور در این فضای قرآنی و عترتی، آنان را تحت تأثیر تربیت دینی قرار داده و زمینه ساز رشد شخصیت معنوی آنان خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن دانش آموزی، مصداق الگوسازی برای دلنش آموزان است، گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در مراسم افتتاحیه، با یادآوری خاطرات دوران دانش آموزی خود در مسابقات قرآن، بر تأثیر مثبت این فضا تأکید کرد، هرچه مسابقات با برنامه های تربیتی و تفریحی همراه شود، اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت و می توان گفت که این مسابقات، بستری برای ساحت های شش گانه تربیتی نظام آموزشی کشور فراهم می آورد.
رستگار نقش اردو های تربیتی را برجسته دانست و تصریح کرد: اگر مسابقات را در قالب اردو های تربیتی تعریف کنیم، دانش آموزان به شکلی ناخودآگاه جذب این فضا خواهند شد، علاقه طبیعی انسان ها به تجربه فضا های نو، همراه با شادی و نشاط، انگیزه بیشتری برای مشارکت ایجاد خواهد کرد.
وی در پایان تأکید کرد: بنابراین، هدف اصلی مسابقات، باید فراتر از رقابت باشد، بلکه باید بستری برای آگاهی بخشی و ایجاد رغبت در دانش آموزان فراهم آورد و بار ها مشاهده کرده ایم که دانش آموزانی که هیچ آشنایی قبلی با صحیفه سجادیه نداشتند، پس از معرفی این اثر گران سنگ، حافظ کل آن شده اند و امروز از اساتید برجسته ی حرم مطهر محسوب می شوند.
گفت وگو از هانیه محمدنژاد
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}