بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
عضو شورای شهر تهران گفت: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو، امروز به طور میانگین حدود 3000 میلیارد تومان است و در کنار آن، ساخت هر کیلومتر مترو 825 شغل مستقیم در شهر تهران ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: در میان 250 شهر جهان، شبکه متروی تهران رتبه بیستم را داراست و در سطح ملی نیز شبکه متروی کشور در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد. امروز، این شبکه بزرگ شهری به طور میانگین روزانه بین دو تا دو و نیم میلیون نفر از شهروندان را جابه جا می کند. این میزان استفاده، سالانه معادل 300 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین به همراه دارد که نشان دهنده اثرگذاری کلان آن در حوزه انرژی و محیط زیست است.
رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کنونی خطوط متروی تهران گفت: در حال حاضر، هفت خط فعال داریم و عملیات اجرایی چهار خط دیگر شامل خطوط 8، 9، 10 و 11 نیز آغاز شده است؛ به ویژه برای خطوط 9 و 10 که عملاً کارهای حفاری و اجرایی آن ها آغاز شده است. امیدواریم در همین دوره، تمامی این خطوط فعال و آماده تحویل به دوره های بعدی و مدیران توانمند آینده باشند تا مسیر توسعه پایدار ادامه یابد.
وی با اشاره به ظرفیت فعلی واگن ها در پایتخت ادامه داد: در حال حاضر، متروی تهران دارای حدود 1100 واگن است، اما ظرفیت بهره برداری از 3000 واگن را نیز دارد. برای پاسخگویی به نیاز جمعیتی و ترافیکی شهر، باید به سمت تحقق این ظرفیت حرکت کنیم. این موضوع نیازمند عزمی جدی در تأمین ناوگان، چه از طریق تولید داخلی و چه از طریق واردات واگن، است.
اعلام آخرین وضعیت تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهرانآقامیری به جنبه اقتصادی مترو نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو، امروز به طور میانگین حدود 3000 میلیارد تومان است. افزون بر این، ساخت هر کیلومتر مترو، 825 شغل مستقیم در شهر تهران ایجاد می کند؛ به این معنا که مترو نه تنها یک زیرساخت حمل ونقلی، بلکه موتور محرکه ای برای اشتغال نیز به شمار می رود.
انتهای پیام/
{{name}}
{{content}}