عضو شورای شهر:

روابط عمومی ها باید به مرکز تصمیم سازی سازمان ها وارد شوند

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه روابط عمومی ها نباید تنها ابزاری برای اطلاع رسانی و پاسخگویی باشند، تاکید کرد: این بخش باید به جایگاهی برسد که نقش مؤثری در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های سازمان ها ایفا کند.

علیرضا اسکندری بعدازظهر یکشنبه، 28 اردیبهشت در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مسئولیت ها و وظایف گسترده حوزه روابط عمومی گفت: فعالان این عرصه غالباً در خط مقدم مقابله با بحران ها قرار دارند و در عین حال تلاش های آنها به اندازه کافی دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت روابط عمومی ها صرفاً انتشار اخبار یا انعکاس عملکرد نیست، افزود: تولید محتوا، مدیریت افکار عمومی، پاسخگویی به شهروندان و تعامل سازنده با رسانه ها، تنها بخشی از وظایف گسترده ای است که به عهده آنان گذاشته شده است.

اسکندری بیان کرد: جایگاه این بخش به لحاظ اهمیت و نقشی که در اعتمادسازی، شکل دهی به افکار عمومی و هدایت صحیح جریان اطلاع رسانی ایفا می کند، باید تقویت و نگاه به آن تغییر کند.

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها نباید تنها در زمان بحران مورد توجه قرار گیرند، اضافه کرد: متأسفانه در بسیاری از مواقع زمانی که با چالش یا بحران مواجه می شویم، بیشترین انتظار از روابط عمومی ها است، اما در شرایط عادی و روزمره این بخش کمتر دیده و حمایت می شود.

اسکندری تاکید کرد: کارکنان این عرصه باید همچون نیروهای متخصص و کلیدی، در قلب سازمان حضور داشته باشند و از تجربیات و توانمندی های آنها برای تصمیم سازی و سیاست گذاری بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها می توانند نقش استادان روایت را برای مجموعه ها ایفا کنند، گفت: باید از پشت صحنه به متن مدیریت وارد شوند و به عنوان حلقه ارتباطی موثر میان مدیریت، جامعه و رسانه ها جایگاه شایسته خود را پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تقویت جایگاه روابط عمومی ها جزو اولویت های شورای شهر است، گفت: رویکرد مدیریت شهری باید استفاده حداکثری از توان و ظرفیت این بخش در پیشبرد امور باشد تا بتوان تعامل مطلوبی با افکار عمومی و شهروندان برقرار کرد.

انتهای پیام

نظرات

captcha