بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در انتخاب مدیران روابط عمومی باید با مشورت و تأیید شورای اطلاع رسانی دولت در استان اردبیل اقدام کنند.
وی افزود: واقعیت این است که در بحث اطلاع رسانی دولت ها در سال های گذشته و هم اکنون نیز ضعیف عمل کرده و نتوانستند در امر جهاد تبیین و اطلاع رسانی کارهای انجام شده به معنای واقعی اغناسازی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: باید روابط عمومی ها به چرخه معیوب اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی و فعالیت های انجام شده پایان بدهند و در دولت چهاردهم تلاش بر این باشد تا با همراهی رسانه ها، اطلاع رسانی از فعالیت های انجام شده به صورت دقیق و منسجم به انجام برسد.
رجبی گفت: برای برطرف کردن ضعف اطلاع رسانی روابط عمومی ها، شورای اطلاع رسانی در استان چند ماهی است فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش می کند تا با محوریت مسئولان استانی و منتخبان رسانه ای ضعف ها و کاستی ها را برطرف کنند.
وی کار روابط عمومی ها را هنرمندانه و به دور از نگاه کارمندی و یا مسئولیت های اجرایی عنوان کرد و ادامه داد: روابط عمومی ها دغدغه اطلاع رسانی از دستگاه های اجرایی خود و فعالیت های انجام شده را دارند و باید با تعصب سازمانی و تسلط در کار بتوانند امور را به پیش ببرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اینکه برخی از مدیران مدعی هستند که در فضای مجازی نباید حضور داشته باشند، رویه غلطی است چرا که امروز در جنگ رسانه ای قرار گرفته ایم و باید از هر ظرفیت حتی فضای مجازی، شبکه ها و کانال ها بهترین بهره را برده و با اطلاع رسانی به موقع در جنگ روایت ها و رسانه ها مغلوب دشمن نشویم.
رجبی اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم تا عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی و در حقیقت دولت و نظام زیر سؤال برود و یا تبلیغ ناکارآمدی شود بلکه بهتر است با اطلاع رسانی دقیق و تقویت جایگاه روابط عمومی ها به نحوی عمل کنیم تا شرایط بهتری را در حوزه بیان عملکردها و واقعیت ها شاهد باشیم.
وی کار طاقت فرسای روابط عمومی ها را در بیان فعالیت های دستگاه های مختلف بدون تعطیلی و مرخصی یادآور شد و بیان کرد: در کنار تقویت جایگاه رسانه ها و روابط عمومی ها، بهتر است این مجموعه ها به تجهیزات به روز و اتاق مناسب آراسته شوند تا امکان خدمات رسانی بیشتر فراهم آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آموزش روابط عمومی ها را بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه می توانیم از اساتید مجرب کشور بهره بگیریم تا روابط عمومی های دستگاه های اجرایی بتوانند با روش های مدرن و جدید عرصه روابط عمومی بیشتر آشنا شوند.
رجبی شورای اطلاع رسانی دولت را در استان اردبیل بازوی مشورتی اعلام کرد و ادامه داد: مهمترین کار این شورا در کنار ارزیابی عملکرد روابط عمومی ها، ورود مؤثر در تأیید افراد معرفی شده از سوی مدیران در پست روابط عمومی ها است که انتظار می رود با تأیید این شورا انتخاب نهایی انجام شده و معرفی افراد به انجام برسد.
وی اظهار کرد: متأسفانه برخی از مدیران به این فرآیند بی توجه هستند که انتظار می رود در انتخاب مدیریت روابط عمومی با مشورت و تأیید شورای اطلاع رسانی اقدام شود تا نارسایی های گذشته نیز به نوعی رفع شود.
خروجی روابط عمومی ها باید تقویت ارکان نظام باشد
مدیرکل دفتر استانداری و مشاور استاندار نیز در این مراسم تصریح کرد: حضور مدیران روابط عمومی در این جلسه پیام بزرگی را به همراه دارد و آن اهمیت دادن به فعالان این عرصه است که در دولت چهاردهم باید پویایی و تحول جدی در روابط عمومی ها اتفاق بیفتد.
غلامحسین غاربی به نقش و جایگاه روابط عمومی ها در عصر ارتباطات و تحولات جهانی در این عرصه اشاره کرد و گفت: فراتر از دهکده جهانی، امروز دنیا به یک کلبه جهانی تبدیل شده تا ما بتوانیم در سریعترین زمان آگاهی و اطلاع رسانی را از سوی رسانه ها و روابط عمومی ها شاهد باشیم.
وی ضرورت آشنایی روابط عمومی ها را با شیوه های مدرن ارتباطات و مهارت ارتباط گیری یادآور شد و افزود: در جنگ رسانه ای و نفوذ در افکار عمومی از سوی نظام غرب باید به هوش باشیم تا میدان را خالی نگذاشته بلکه با احساس مسئولیت و دغدغه در این عرصه تلاش دشمن را در ناامید کردن مردم به یأس تبدیل کنیم.
مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های روابط عمومی فعال نهراسیدن از بازخورد اقدامات انجام شده و بیان نقاط مثبت و ضعف احتمالی است که شایسته است در این عرصه به دور از نگاه های مرسوم گذشته و سنتی، باید در مسیر گفتمان سازی درست حرکت کنیم.
غاربی اضافه کرد: اگر روابط عمومی اذهان عمومی را به شکل درست با همراهی رسانه ها مهندسی کنند، قطعا قدرت اغنا در جامعه بیشتر شده و رسانه ها نیز می توانند در این عرصه نقش آفرینی اصلی را داشته باشند.
وی بیان کرد: ما انتظار داریم در کنار به روز کردن تجهیزات روابط عمومی ها، ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی ها با رسانه ها را زمینه ساز شده و تلاش آنها منجر به ایجاد امید و تقویت اعتماد اجتماعی شود.
مدیرکل دفتر استانداری و مشاور استاندار یادآور شد: در کنار فرصت سازی در بحران ها، مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید به ارتقای جایگاه روابط عمومی کمک کرده و در تأمین نیروی انسانی و تجهیزات در این عرصه تلاشی مؤثر انجام دهند.
روابط عمومی ها نیازمند حمایت، آموزش و تجهیز هستند
حبیب احمدی در نخستین اجلاس روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی که به میزبانی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه در تهران برگزار شد، به بیان چالش ها و دغدغه های موجود در مسیر فعالیت روابط عمومی ها پرداخت.
وی با اشاره به کمبود منابع انسانی متخصص و تجهیزات در واحدهای روابط عمومی برخی استان ها، افزود: روابط عمومی ها علی رغم نقش کلیدی در اطلاع رسانی، تبیین عملکرد دستگاه ها و تعامل با جامعه هدف، همچنان با محدودیت های جدی در حوزه منابع و زیرساخت مواجه اند که این امر بر کیفیت فعالیت های آنها تأثیرگذار است.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تأکید بر لزوم آموزش های مستمر و توانمندسازی نیروهای روابط عمومی در سطح وزارتخانه و سازمان های تابعه تصریح کرد: تحولات سریع رسانه ای، ظهور ابزارهای نوین ارتباطی و تغییر ذائقه مخاطبان ایجاب می کند که پرسنل روابط عمومی دائماً به روز بوده و از آموزش های تخصصی بهره مند شوند.
احمدی با اشاره به جایگاه مغفول مانده روابط عمومی در ساختار برخی سازمان ها، خواستار ارتقای این جایگاه و نگاه راهبردی به مقوله ارتباطات سازمانی شد و گفت: ضروری است روابط عمومی ها به عنوان بازوی راهبردی مدیریت و پل ارتباطی مؤثر با مردم، از حمایت های ویژه برخوردار شوند تا بتوانند به درستی ایفای نقش کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین اجلاس هایی، آغازی برای تحول در نگاه به روابط عمومی و بستری برای هم افزایی، انتقال تجربه و حل مسائل بنیادین این حوزه باشد.
انتهای پیام/131/
{{name}}
{{content}}