بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تهران از صرفه جویی 300 میلیون لیتری بنزین در سال با توسعه مترو در پایتخت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری سیصد و بیست و ششمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تهران، با اشاره به 24 اردیبهشت، پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت مترو تهران، ضمن تبریک این مناسبت ارزشمند، از زحمات و تلاش های تمامی کارگران، تکنسین ها، متخصصان و مدیران و فعالان این مجموعه عظیم شهری در ادوار مختلف صمیمانه قدردانی کرد.
وی افزود: جا دارد از همه کسانی که در این پنج دهه، برای توسعه مترو تهران تلاش کردند قدردانی کنیم. نتیجه این زحمات امروز به شکل یک شبکه عظیم و گسترده نمایان شده که حدود 310 کیلومتر مسیر و حدود 160 ایستگاه فعال دارد و ایستگاه صادقیه اولین ایستگاه شبکه مترو می باشد که در سال 77 افتتاح شد.
آقامیری تصریح کرد: در میان 250 شهر دنیا، شبکه مترو تهران رتبه بیستم را داراست و در سطح ملی نیز شبکه متروی کشور در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد. امروز، این شبکه بزرگ شهری، به طور میانگین، روزانه بین دو تا دو و نیم میلیون نفر از شهروندان را جابه جا می کند. این میزان استفاده، سالانه معادل 300 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین به همراه دارد، که نشان دهنده اثرگذاری کلان آن در حوزه انرژی و محیط زیست است.
وی با اشاره به وضعیت کنونی خطوط مترو تهران گفت: اکنون هفت خط فعال داریم و عملیات اجرایی چهار خط دیگر شامل خطوط 8، 9، 10 و 11 نیز آغاز شده است. به ویژه برای خطوط 9و10 که عملاً کارهای حفاری و اجرایی آنها شروع شده است. امیدواریم در همین دوره، تمام خطوط فعال شده و آماده تحویل به دوره های بعدی و مدیران توانمند آینده باشند تا مسیر توسعه پایدار را ادامه دهند.
آقامیری با اشاره به ظرفیت فعلی واگن ها در پایتخت ادامه داد: در حال حاضر مترو تهران دارای حدود 1100 واگن است، اما ظرفیت بهره برداری از 3000 واگن را نیز دارد که برای پاسخگویی به نیاز جمعیتی و ترافیکی شهر باید به این سمت حرکت کنیم. این موضوع نیازمند عزم جدی در تأمین ناوگان، چه از طریق تولید داخلی و چه واردات واگن است.
وی در ادامه به جنبه اقتصادی مترو نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو امروز به طور میانگین حدود 3,000 میلیارد تومان است، و در کنار آن، ساخت هر کیلومتر مترو 825 شغل مستقیم در شهر تهران ایجاد می کند؛ این یعنی مترو نه تنها زیرساخت حمل ونقلی بلکه موتور محرکه ای برای اشتغال نیز هست.
آقامیری در بخش پایانی سخنانش، به صورت خاص از مدیران و فعالان حال حاضر و پیشین شرکت مترو تهران تقدیر و تشکر کرد و گفت: جا دارد به صورت ویژه از مدیران ادوار گذشته شرکت مترو که بنیان گذار این شبکه بودند، یاد کنیم. همچنین از جناب آقای فرزان پور و جناب آقای مهندس مسعود لطفی که اکنون مسئولیت اداره این مجموعه را برعهده دارند، صمیمانه تشکر می کنم. همین طور از آقای محمدنژاد، مدیر سابق بهره برداری شرکت مترو نیز قدردانی می کنم. ان شاءالله که بتوانیم پاسخگوی زحمات و خدمات ارزشمندی باشیم که کارمندان و پرسنل خدوم و زحمت کش در این مجموعه انجام می دهند باشیم.
{{name}}
{{content}}