بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
ایسنا/خراسان شمالی وقتی ترافیک در جاده پر پیچ خم بجنورد - جنگل گلستان که از آن به عنوان «جاده مرگ» یاد می شود، اوج می گیرد می توان حدس زد که این جاده دوطرفه باز قربانی گرفته است.
برای اطلاع از علت کندی یا توقف خودروها در این جاده کمی پیاده به جلو حرکت می کنی ولی با ناله و شیون و هیاهوی بازماندگان قربانیان و دیگر مسافران مواجه می شوی که صدایشان در کوه های اطراف جاده می پیجد.
در این هیاهو، صدای آژیر آمبولانس ها، خودروهای پلیس، امداد و نجات جمعیت هلال احمر و ... لحظه ای قطع نمی شود به طوری که می خواهی هرچه زودتر این وضعیت خاتمه پیدا کند اما، نمی توانی تصور کنی کودکانی را که شاهد و ناظر این صحنه ها هستند چه حال و روزگاری دارند و به جای خاطرات شیرین، خاطرات تلخ سفر را به همراه دارند.
کودکانی که شعله های آتش را می بینند، صدای ناله های زنان و مردان بازمانده از قربانیان و حتی دیگر مسافران را می شنوند ولی با حالت بهت و وحشت، بی حرکت نظاره گر صحنه ها هستند.
محور بجنورد به جنگل گلستان یکی از راه ها و مسیرهای اصلی خراسان شمالی است که سالانه بیش از 20 میلیون زائر حرم امام رضا(ع) از این محور تردد می کنند.
این محور سالیان سال است که در حال ساخت است اما هنوز به اتمام نرسیده و سالانه تعداد زیادی از مسافران و رانندگان این مسیر را به کام مرگ می کشاند.
هنوز قسمتی از این مسیر به صورت دو طرفه باقی مانده که در زمان اوج مسافر و تردد، رانندگی در این محور بسیار خطرناک بوده و اگر قوانین به خوبی رعایت نشود به طور حتم یک تصادف را به دنبال خواهد داشت.
نقش پررنگ راه در بروز تصادفات در محور بجنورد به جنگل گلستان
سرهنگ اسپیدکار فرمانده پلیس راهور خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سالهاست که برای تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان تاکید می کنیم چراکه بخش هایی از این محور هنوز دوطرفه هستند و این محورها یا تعداد زیادی از افراد را بر اثر بروز تصادفات زخمی کرده و یا به کام مرگ کشانده است.
وی با اشاره به اینکه راه و بی احتیاطی رانندگان در بروز تصادفات در این مسیر بسیار موثر بوده است، گفت: اما نقش راه پررنگ تر بوده چرا که میزان تصادفات در محورهای چند خطه استان نسبت به این مسیرها کمتر بوده است.
اسپیدکار افزود: حدود 70 درصد تصادف ها در مجموع تصادفات در مقدار باقی مانده پروژه ساخت محور بجنورد به جنگل گلستان اتفاق رخ می دهد.
وی ادامه داد: نقش راه در تصادفات و سوانح رانندگی بسیار زیاد است و این درحالی است که پروژه 4 بانده شدن محور بجنورد به جنگل گلستان، پس از سال ها هنوز تمام نشده است و مسافران در آن جان می دهند.
اسپیدکار با اشاره به اینکه جان باختگان ناشی از تصادف و افراد قطع عضوشده از دغدغه های ماست، اظهار کرد: سه عامل علت اصلی بروز تصادف در این استان است که عدم توجه به جلو اولین علت بروز تصادفات است. این امر ناشی از خستگی، خواب آلودگی، صحبت با تلفن همراه و یا مصرف داروهای خواب آور است.
وی بیان کرد: تجاوز به چپ از علل دیگر است که سبب بروز تصادفات شاخ به شاخ می شود. تخطی از سرعت مطمئنه از دیگر علل بروز تصادفات در این استان است که موجب بروز تصادفات شدید می شود.
به گفته اسپیدکار، در محور آشخانه به جنگل گلستان بیشترین تصادفات رخ به رخ اتفاق می افتد.
تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان نیازمند 1800 میلیارد تومان اعتبار
محمدرضا هنرور، مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از 134 کیلومتر مسیری که باید چهار خطه شود، 31 کیلومتر باقی مانده است تا پروژه چهار خطه شدن محور بجنورد به جنگل گلستان تکمیل شود.
وی گفت: اگر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ 500 میلیارد تومان اختصاص یابد می توان ساخت 20 کیلومتر از این مسیر را تکمیل کرد.
هنرور افزود: در حال حاضر پیمانکار در این مسیر فعال بوده اما باید مطالبات آن ها نیز پرداخت شود که میزان مطالبه پیمانکار 200 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: برخی از بخش های این محور ساخته شده و بخشی نیز دوطرفه باقی مانده است و این امر یکی از علل بروز تصادفات است که راننده با ذهنیت جاده چهار خطه وارد جاده دو خطه می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: حدفاصل جاده زمان صوفی تا جوزک، و آرمادلو تا چشمه خان این مشکل را دارد که با تکمیل آن تا مقدار زیادی میزان بروز تصادفات کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این محور در مجموع به 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
اختصاص اندک اعتبارات علت کندی اجرای پروژه
مصطفی وثوقی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری خراسان شمالی نیز در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساخت محور بجنورد به جنگل گلستان یکی از پروژه هایی است که در سفر دوم احمدی نژاد به خراسان شمالی مصوب شد و قرار بر این شد تا این محور چهار خطه شود.
وی با اشاره به اینکه عنوان اصلی این پروژه ساخت محور بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد - شیروان - قوچان است، گفت: طول کل این مسیر 2726 کیلومتر بوده که بخشی از آن در خراسان شمالی قرار دارد و هنوز ساخت 31 کیلومتر از این مسیر از بجنورد به جنگل گلستان باقی مانده است.
وثوقی افزود: از سال 1389 که ساخت پروژه بجنورد به جنگل گلستان آغاز شده، احداث آن به صورت قطعه به قطعه در حال انجام است.
وی ادامه داد: اختصاص اندک اعتبارات به این پروژه و اینکه خراسان شمالی، استانی کوهستانی است که در فصل سرما قابلیت اجرای پروژه های عمرانی در آن وجود ندارد نیز از علل کندی اجرای این پروژه است.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}