15 هزار و 500 بار صدای مردم شنیده شد؛ عملکرد موفق سامانه 124 در سیستان و بلوچستان

داوود شهرکی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح گزارش عملکرد مرکز پاسخگویی و پایش خدمات اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، افزود: بر اساس گزارش عملکرد سامانه 124، در سال گذشته 15 هزار و 485 تماس پاسخ داده شده که از این میزان، 11 هزار و 30 تماس به صورت برخط پاسخ داده شده و چهار هزار و 454 تماس نیز ضبط شده در این سامانه به ثبت رسیده است.

داوود شهرکی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح گزارش عملکرد مرکز پاسخگویی و پایش خدمات اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، افزود: بر اساس گزارش عملکرد سامانه 124، در سال گذشته 15 هزار و 485 تماس پاسخ داده شده که از این میزان، 11 هزار و 30 تماس به صورت برخط پاسخ داده شده و چهار هزار و 454 تماس نیز ضبط شده در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین گزارشات، مربوط به سامانه یکپارچه خودرو، عدم تحویل به موقع خودرو، خدمات خودرویی، تعمیرگاهی، نانوایی و مراکز عرضه کالابرگ الکترونیکی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن، تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: میزان ساعت پاسخگویی کارشناسان به تماس های مردمی طی این مدت، 274 ساعت و 29 دقیقه بوده و میانگین سرعت پاسخگویی به هم استانی ها، یک دقیقه و 28 ثانیه بوده که این میزان، از استاندارد 2 دقیقه، کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت ها در گزارش عملکرد مرکز پاسخگویی و پایش خدمات سال گذشته شامل کم فروشی، خدمات خودرویی، نانوایی ها، سامانه یکپارچه خودرو، مراکز عرضه کالاهای کالابرگ الکترونیک، عدم ارائه خدمات نمایندگی های خودرو، گران فروشی، کابینت و آسانسور بوده است.

شهرکی تصریح کرد: بر اساس انجام یک نظرسنجی با مشارکت 387 نفر، بیش از 70 درصد از افراد شرکت کننده از نحوه پاسخگویی و پایش خدمات در این سامانه طی سال گذشته رضایت کامل داشته اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین یک هزار و 330 مورد تعداد کل مکاتبات سامانه برید بوده و 33 هزار و 294 مورد نیز تعداد کل مکاتبات شبکه دولت ثبت شده است.

وی گفت: شهروندان می توانند از چند طریق انتقاد پیشنهاد و گزارش شکایت خود را ثبت کنند که سامانه شکایات صمت (تلفن124)، کارشناسان این سامانه که به صورت شیفت بندی در مرکز حضور دارند، تماس های دریافتی این سامانه را دریافت و ثبت می کنند و در ساعاتی که تلفن بر روی پیغام گیر است پس از گوش دادن به تماس های متعدد و ثبت و ارجاع مکاتبات انجام می شود.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اینکه بتواند خدمات متنوع و گسترده خود را به با سرعت و کیفیت بیشتر ارائه دهد، تصمیم به ساخت سامانه ای گرفت که این امکان را برای مردم و واحدهای صنفی فراهم کند تا آن ها بتوانند علاوه بر آگاهی از اطلاعیه های این وزارت خانه، به خدمات مورد نیاز خود مانند اطلاع از قیمت کالاها و ثبت و پیگیری شکایت دسترسی داشته باشند.

به همین جهت در این مقاله سعی شده تا به معرفی سامانه پاسخگویی وزارت صمت پرداخته شود و جزئیات بیشتری از آن شامل نحوه ورود، ثبت شکایت و پیگیری آن در سایت www.124.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.

نظرات

captcha