سهم 68 درصدی ارتباطات ثابت از شکایات ثبت شده در سامانه 195

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر اساس گزارش شاخص های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به زمستان 1403 که توسط معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، جزئیات مربوط به عملکرد شاخص های ارتباطی و فناوری اطلاعات، وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار، شاخص خدمات پستی و عملکرد شرکت های ارائه خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر اساس گزارش شاخص های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به زمستان 1403 که توسط معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، جزئیات مربوط به عملکرد شاخص های ارتباطی و فناوری اطلاعات، وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار، شاخص خدمات پستی و عملکرد شرکت های ارائه خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای مورد بررسی قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، اکنون 170 شهر دارای پوشش فیبر نوری بالای 60 درصد، 52 شهر دارای پوشش بین 30 تا 60 درصد، 210 شهر دارای پوشش زیر30 درصد هستند. آماری که در این گزارش منتشر شده مربوط به سه ماهه نخست، دوم و سوم سال 1403 است که در این گزارش نیز عینا تکرار شده و آمار جدیدی از توسعه فیبرنوری در دسترس نیست.

54 هزار تلفن همگانی در سطح کشور

بر اساس این گزارش، تعداد تلفن همگانی در زمستان 1403 به 54 هزار و 250 دستگاه رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته کاهش 6.31 درصدی را تجربه کرده است. تعداد تلفن همگانی جاده ای نیز اکنون به یک هزار و 247 دستگاه رسیده است که در این بخش نیز کاهش 6.17 درصدی مشاهده می شود.

متوسط مکالمه ماهانه هر کاربر 176 دقیقه

در بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه به تفکیک اپراتور اشاره شده که بر اساس آن سهم همراه اول 54 درصد، ایرانسل 42 درصد و رایتل چهار درصد است. در این گزارش متوسط مکالمه ماهانه هر کاربر بیش از 176 دقیقه و متوسط پیامک ماهانه به ازای هر کاربر 113 پیامک گزارش شده است.

سهم 68 درصدی اینترنت ثابت از شکایات ثبت شده در حوزه ارتباطات

به گزارش ایرنا، سامانه 195 با هدف ثبت و پاسخگویی به شکایات کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1391 راه اندازی شده است. تمامی کاربران سرویس های ارتباطی، پستی، فناوری اطلاعات می توانند با مراجعه به این سامانه شکایت خود را از اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات ثبت کنند.

تمامی شکایات ثبت شده در این سامانه، بسته به نوع شکایت در بازه زمانی مشخص از سوی اپراتورها بررسی و پاسخ داده می شود. برای ثبت شکایت در این سامانه می توان با شماره 195 تماس گرفت یا شکایت را در پایگاه اینترنتی 195.CRA.IR ثبت کرد.

وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ارتباطات ثابت و سیار در سامانه 195 مبحث دیگری است که در این گزارش گنجانده شده است. سهم شکایات حوزه ارتباطات ثابت 68 درصد و ارتباطات سیار 32 درصد گزارش شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته و کاهش چشمگیری مواجه شده است.

ترافیک 93 میلیونی مرسولات پستی در زمستان 1403

مجموع عملکرد شرکت ملی پست و شرکت های پستی ارائه دهنده خدمات پستی بخش دیگری از این گزارش است. تعداد واحدهای پستی شهری در کشور 2هزار و 827، تعداد واحدهای پستی روستایی 4 هزار و 409، ترافیک بین الملل 24 هزار و 11 مرسوله و ترافیک کل 93 میلیون و 636 هزار و 347 مرسوله گزارش شده است. ترافیک بین الملل افزایش 8 هزار مرسوله ای را نسبت به سه ماهه سوم پاییز تجربه کرده است.

سرانه مرسوله برای هر فرد به بیش نزدیک 2 مرسوله رسیده که نسبت به پاییز 1403 حدودا دو برابر شده است. درصد توزیع موفق داخله 93.67 و درصد برگشتی داخله 6.33 گزارش شده است.

نظرات

captcha