بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
منشور تحول روابط عمومی ایران با هدف ایجاد تحول بنیادین در روابط عمومی و ارتقاء جایگاه آن در سازمان ها و جامعه، توسط اساتید و متخصصان روابط عمومی کشور تدوین و منتشر شد.
حمید شکری خانقاه ـ مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی ـ به عنوان دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی های کشور درباره جزئیات تدوین منشور تحول روابط عمومی ایران توضیح داد: این منشور که شامل 9 ماده است، چارچوبی جامع برای ارتقای عملکرد، اثربخشی و مدیریت نظام ارتباطات سازمان ها (اعم از دولتی، نیمه دولتی و خصوصی) ارائه می دهد و با تأکید بر رویکردهای نوین ارتباطی، استانداردهای بین المللی و با در نظر گرفتن نقش حیاتی روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور، تحقق اهداف سازمان ها و ارتقای سطح آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی، تدوین شده است.
شکری خانقاه با تاکید بر اینکه این منشور نقشه راهی نو برای اعتلای نظام ارتباطات یکپارچه کشور و دغدغه های متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در کشور است، گفت: تدوین کنندگان این منشور آقایان داود زارعیان، حمید ضیایی پرور، احمد یحیایی ایله ای و بنده هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محیط دانشگاهی و مدیریت روابط عمومی سازمانی و انتشار آثار علمی و کتاب های کاربردی در حوزه روابط عمومی بر این باورند که با اجرای کامل آن، و همراهی و مشارکت سازمان ها و ارگان ها و انجمن های متولی می توان شاهد تحولی چشمگیر در روابط عمومی ایران بود و به ارتقای سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کرد.
وی اضافه کرد: برای تدوین این منشور جلسات و هم اندیشی های متعددی صورت گرفته و معتقدیم این سند راهبردی می تواند به عنوان نقشه راهی برای تحول روابط عمومی در ایران مورد استفاده همه سازمانها، انجمن های تخصصی و دانش پژوهان قرار گیرد.
شکری خانقاه در ادامه گفت: ما با التزام به این اصول و تلاش برای بهبود مستمر نظام ارتباطات یکپارچه کشور، خواهیم توانست شاهد تحولی چشمگیر در راستای تعالی سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد روابط عمومی راهبردی مردم مدار و سازمان محور در ایران باشیم.
دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی های کشور در پایان مهم ترین محورهای این منشور را تشریح کرد که به شرح زیر است:
* تحول در فرآیند جذب و آموزش نیروی انسانی: جذب نیروهای متخصص و متعهد، ارائه برنامه های آموزشی به روز و ایجاد فرصت های یادگیری و رشد فردی برای کارکنان.
* بازنگری در ساختار و تشکیلات سازمانی: طراحی ساختار سازمانی منعطف و چابک، تعریف مشاغل تخصصی و تامین تجهیزات و فناوری های نوین.
* استقلال رأی و مشارکت در تصمیم گیری های استراتژیک: حضور فعال روابط عمومی در تصمیم گیری های کلان سازمان و برخورداری از بودجه مستقل.
* رویکرد مسئله محوری و برنامه ریزی راهبردی: شناسایی و تحلیل مسائل سازمان و تدوین برنامه های راهبردی با هدف دستیابی به اهداف کلان.
* نظام مندی فرآیندهای نوین ارتباطی و نوآوری: استفاده از فناوری های نوین و ابزارهای دیجیتال، به ویژه هوش مصنوعی، برای ارتقای ارتباطات.
* ارزیابی و اندازه گیری اثربخشی فرآیندها: تعیین شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) و سنجش مستمر اثربخشی اقدامات روابط عمومی.
* ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی: مشارکت در پروژه های ملی، ترویج فرهنگ سازمانی و ارزش های اخلاقی و رفتارهای مسئولانه.
* مدیریت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفه ای در بحران: تدوین برنامه های مدیریت بحران، رعایت اصول اخلاق حرفه ای و اطلاع رسانی شفاف و به موقع.
* اصلاح فرآیندهای ارتباطی سازمان ها با مردم: تسهیل و تسریع ارتباطات، حذف پیچیدگی های اداری و کاهش فساد اداری.
به گفته شکری خانقاه منشور تحول روابط عمومی های کشور در اختیار تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است تا با بومی سازی و اجرای آن، گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول بنیادین روابط عمومی مدرن در جامعه برداشته شود.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}