بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش روز شنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا از فعالان آموزشی و فرهنگی قم به مناسبت بیست وهفتم اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ها در یادداشتی آورده است: روابط عمومی ها بازوی قوی دستگاه در مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت آنان و رسیدن به اهداف سازمان ها هستند و میزان کارایی و اثربخشی هر دستگاه و سازمانی را باید در روابط عمومی و نحوه ارتباطات آن دستگاه جستجو کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا از فعالان آموزشی و فرهنگی قم به مناسبت بیست وهفتم اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ها در یادداشتی آورده است: روابط عمومی ها بازوی قوی دستگاه در مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت آنان و رسیدن به اهداف سازمان ها هستند و میزان کارایی و اثربخشی هر دستگاه و سازمانی را باید در روابط عمومی و نحوه ارتباطات آن دستگاه جستجو کرد.
سعه صدر؛ خویشتن داری؛ امانت داری؛ راستگویی؛ خوش اخلاقی؛ مردم داری؛ انصاف؛ ملجا و مرجع مردم؛ محور و مظهر وفاق و الفت بین نیروهای دستگاه و هم افزایی و تعامل بین دستگاه ها؛ خستگی ناپذیری؛ اشراف و اعتقاد به ماموریت و رسالت سازمان و دستگاه؛ خط ارتباطی میان تمام رسانه ها و خبرگزاری ها؛ امیدآفرینی؛ انتقادپذیری و خودانتقادی؛ آینده پژوهی و پژوهشگری؛ مستند سازی؛ پیش بینی از اتفاقات و حوادث و اخبار احتمالی و به هوش سازی هر سازمانی از ویژگی های فعالین و کارشناسان حوزه روابط عمومی و ارتباطات موفق شمرده می شود.
کارشناسان و کارمندان فعال در عرصه روابط عمومی و ارتباطات از عناصر حیاتی و سرمایه های دستگاه ها و سازمان ها می باشند، از اهم رئوس و مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات در اطلاع رسانی، اقناع افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه؛ شناسایی منافذ و راه کارهای پیشرفت و برون رفت از مشکلات و عبور از موانع؛ شناخت نقاط قوت و ضعف و تهدیدات و فرصت ها، جلب مشارکت مردم و اعتماد سازی آنان به سازمان و موسسه مربوط می باشد.
در فصل انتظارات از روابط عمومی و ارتباطات و کیفیت در عملکرد نکاتی به این شرح عرض می شود:
1- روابط عمومی ها باید قبل از پرداختن به دفاع از عملکرد سازمان، بر محوریت مردم و جلب رضایت و اعتماد آنان تلاش کنند.
2- فقط به ماموریت اطلاع رسانی از عملکرد و اتفاقات درون سازمان به بیرون بسنده نمی شود، بلکه حلقه اتصال ارتباطات میان مردم و مدیران دستگاه به صورت دوسویه وچشمان تیزبین دستگاه در برابر رخدادهای درون جامعه و برون دستگاه می باشد، تا به موقع و دقیق و صحیح و به دور از حب و بغض شخصی و یا سازمانی و یا جناحی و سیاسی و حزبی به انجام وظایف بپردازند و در پیشرفت و رشد اهداف سازمان که همان خدمت رسانی به مردم هست اقدام کند.
3-جایگاه روابط عمومی در سازمان های پویا و اثربخش بسیار دارای اهمیت است و دیده بانان دستگاه هستند و کمک پیش برنده در ماموریت ها و تحقق اهداف و بهره وری دارند.
4-تمام اجزای سازمان باید به صورت عادلانه از وجود روابط عمومی بهره مند گردند.
نباید روابط عمومی منحصر و یا در اختیار بالاترین مقام دستگاه و یا یک جزیی از دستگاه باشد و این بر خلاف تعهدات و انتظارات است، چون تمام معاونت ها و ادارات لازم هست از خدمات روابط عمومی و حقوق خود برخوردار شوند.
5- روابط عمومی ها بازوی قوی دستگاه در مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع هستند به عبارتی باید برای بررسی میزان کارایی و اثربخشی دستگاه نگاهی به کارکرد روابط عمومی آن دستگاه انداخت.
6- باید مدیران دستگاه و سازمان و یا هر مرکز و مجموعه ای قبل از بهره مندی از ابزار مدیریتی مانند دانش مدیریت و داشتن آمار و اطلاعات به روز و نظارت و ارزشیابی و تحلیل و بازخورد عملکرد، باید قبل از هر ابزاری باور مدیران و مسئولان سازمان به داشتن روابط عمومی قوی باشد و نسبت به تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری این حوزه سرمایه گذاری شایسته و باورمند شود.
7- نقش و جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در رساندن دستگاه به توفیقات و سربلندی ها و دستیابی به افتخارات و جلوگیری از انحرافات و اعوجاج و قوی سازی سازمان بسیار ارزشمند و قابل توجه می باشد.
8- مدیران دستگاه ها و سازمان ها باید از نگاه تشریفاتی و تزیینی به جایگاه روابط عمومی و ارتباطات پرهیز کننده، بلکه باید او را از هر ابزار و مهارتی ضروری و در مدیریت راهبردی سازمان مهم بدانند.
9- ایفای نقش روابط عمومی باید در مسیر اهداف پدافند غیرعامل باشد.
10- از مسئولیت و انتظارات حوزه روابط عمومی و ارتباطات باید شناخت موارد نیاز به پیگیری در ماموریت و تعهدات دستگاه با هدف یادآوری به مدیران و مسئولان دستگاه تاحصول نتیجه باشد.
11- سعه صدر؛ خویشتن داری؛ امانت داری؛ راستگویی؛ خوش اخلاقی؛ مردم داری؛ انصاف؛ ملجا و مرجع مردم؛ مظهر وفاق و الفت بین کارمندان و نیروهای دستگاه؛ خستگی ناپذیری؛ اشراف و اعتقاد به ماموریت و رسالت سازمان و دستگاه محل خدمت؛ پل و حلقه ارتباطی میان تمام رسانه هاوخبرنگاران و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری؛ محور تعامل بین دستگاهی و بین بخشی، امیدآفرینی؛ انتقادپذیری و خود انتقادی؛ افکار سنجی؛ آینده پژوهی و پژوهشگری؛ مشارکت جویی و مشارکت پذیری؛ مستند سازی؛ پیش بینی اتفاقات و حوادث و اخبار احتمالی و به هوش داری سازمان از ویژگی های روابط عمومی موفق و برتر و پویا شمرده می شود.
12-افکارسنجی عمومی وتخصصی ازخروجی وکارکرد دستگاه وسازمان واعلام نتایج عملکردی به مدیران ومسئولان
13- ارتقای اثربخشی وافزایش کارایی و بهسازی و تحول در انجام وظایف وماموریت ها و برنامه های دستگاه وسازمان؛ اولویت این اقدامات وانتطارات ازحوزه روابط عمومی ها می باشد.
14-توسعه و تجهیز وارتقای کیفیت فرایند فعالیت ها واقدامات دستگاه وسازمان براستفاده هوشمندانه ازفناوری های نوین و دیجیتال واینترنت واینترانت والکترونیکی واطلاع رسانی به موقع به مردم وتسهیل امورمخاطبین که ازحوزه روابط عمومی وارتباطات انتظارهست.
{{name}}
{{content}}