بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص اقداماتی که برای کولر اتوبوس ها همزمان با شروع فصل گرما انجام شده توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خبرنگار مهر، با شروع فصل گرما، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به منظور ارتقای کیفیت خدمات رسانی و رفاه بیشتر مسافران، اقدامات ویژه ای را برای بهبود و راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع در اتوبوس ها انجام داده است. این اقدامات شامل سرویس و تعمیرات فنی سیستم های کولر اتوبوس ها، تعویض قطعات معیوب و شارژ گاز کولرها است. علاوه بر این، برای حل مشکلات خرابی سیستم کولر و کاهش زمان تعمیرات، هماهنگی هایی با شرکت های خصوصی و واحدهای خدمات پس از فروش انجام شده است تا اتوبوس ها به سرعت به چرخه خدمات رسانی بازگردند.
با توجه به اهمیت این موضوع احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با خبرنگار مهر گفتگو کرد که جزئیات آن به شرح ذیل است؛
با توجه به آغاز فصل گرما چه اقداماتی برای کولر اتوبوس ها انجام می شود؟
با به اینکه سرویس دهی هرچه مطلوب تر به شهروندان همواره یکی از دغدغه های اصلی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است، لذا همه ساله از اول فصل بهار و پیش از افزایش گرمای هوا تمهیدات ویژه ای از سوی مناطق این شرکت جهت سرویس و راه اندازی سیستم تهویه مطبوع اتوبوس ها مجهز به سیستم کولر من جمله اتوبوس های تک کابین و دو کابین برنامه ریزی و به مرحله اجرا می رسد تا مشکلی در روند خدمت رسانی به شهروندان ایجاد نشود که این پروسه شامل فراخوان و بازدید و عندالزوم سرویس و تعمیرات تجهیزاتی از قبیل او اپراتور، کمپرسور، کندانسور ، فن ها، فیلترها و … کلیه اتوبوس های دارای سیستم تهویه مطبوع و متعاقباً شارژ گاز کولرها آنها می شود.
در صورت خرابی کولر اتوبوس و اعزام به تعمیرگاه چه مدت زمان طول می کشد که به چرخه بازگردد؟
جهت مرتفع کردن مشکلات و خرابی های مربوط به سیستم کولر در اسرع وقت مضاف بر نیروهای فنی شاغل در تعمیرگاه ها با هماهنگی های به عمل آمده اکیپ های تعمیراتی شرکت های بخش خصوصی فعال در این زمینه و همچنین واحدهای خدمات پس از فروش شرکت های خودروساز (در قالب تعهدات دوره گارانتی و وارانتی ) تقریباً از ابتدای سال جاری به صورت منظم در سطح تعمیرگاه ها مستقر شده اند و نسبت به پوشش خدمات فنی مورد نیاز سیستم تهویه مطبوع اتوبوس ها اقدام می کندو رسیدگی به این مهم با اولویت اول انجام می شود و اتوبوس های دارای نقص فنی کولر در صورت پشتیبانی به موقع قطعات یدکی مورد نیاز حداکثر ظرف 72 ساعت مجدداً به چرخه خدمات رسانی باز می گردند.
چند دستگاه اتوبوس در ناوگان تهران دارای کولر هستند و آیا فعال است؟
با توجه به بکارگیری شیشه های سراسری در اتوبوس های ناوگان به ویژه اتوبوس های دو کابین و همچنین حجم بالای جابجایی مسافر در خطوط سامانه های تندرو در طول روز از یک سو و اقلیم گرم و خشک شهر تهران از سوی دیگر، استفاده از سیستم کولر از آغاز فصل گرما بالطبع آغاز می شودد.به طور کلی برابر اقدامات صورت گرفته در تدوین مشخصات فنی اتوبوس های مورد نیاز ناوگان های اتوبوسرانی توسط متولیان امر بکارگیری سیستم کولر برای اتوبوس ها و مینی بوس ها با قدرت خنک کنندگی و پرتاب باد مکفی به صورت یک الزام در نظر گرفته شده است، به نحوی که کلیه اتوبوس ها و حتی مینی بوس ها و خودروهای ون تأمین شده برای کلان شهر تهران تأمینی از سوی وزارت کشور و همچنین خریداری شده توسط شهرداری تهران جملگی دارای کولر است، لیکن، نکته مهم آنکه در حال حاضر بخش معدودی از اتوبوس های تک کابین ناوگان را که عمدتاً در گذشته تحویل شرکت های بخش خصوصی شده اند متأسفانه اتوبوس های فرسوده نسل قدیمی اساساً فاقد کولر و کانال کشی های مربوطه تشکیل می دهند که لاجرم در جهت پیشگیری از کاهش حجم برداشت مسافر بهره برداری می شوند که در این راستا با تمهیدات صورت پذیرفته در کمیته فنی وزارت کشور در جهت پیش برد نوسازی ناوگان انشاالله با تحویل و ورود اتوبوس های نو دارای سیستم تهویه مطبوع و خروج تدریجی اتوبوس های فرسوده این مشکل نیز در آینده به طور کامل مرتفع شود.
برای وضعیت کولر اتوبوس های دو کابین با عمر بالا به ویژه در خطوط شمالی مثل خط 7 تندرو چه اقداماتی انجام شده است؟
خریداری اتوبوس های دو کابین ناوگان جهت تجهیز خطوط سامانه های تندرو صورت پذیرفته و تمامی این اتوبوس ها رسماً توسط شهرداری تهران خریداری شده اند و از جمله امکانات رفاهی این اتوبوس ها برخورداری از کولرهای با قدرت خنک کنندگی بالا است، مضاف بر اینکه به دلیل زمان خرید و فعال سازی اتوبوس های مذکور و فرسودگی های مضاعف ناشی از حجم کاری بالای آنها طرح های گسترده بازسازی اتوبوس های دو کابین فرسوده با بهره گیری از مراکز خدمات پس از فروش و پیمانکاران واجد شرایط و مجرب طی سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته که از جمله تجهیزات مورد رسیدگی در طرح های یاد شده اورهال سیستم کولر آنها است.
سیستم برودتی اتوبوس های برقی چینی به چه صورت است؟
کلیه اتوبوس های برقی خریداری شده جهت نوسازی ناوگان علاوه بر برخورداری مزیت زیست محیطی دارای سیستم کولر (تهویه مطبوع) با قدرت خنک کنندگی کافی و پرتاب باد لازم است تا رضایت خاطر مسافران محترم در خطوط بهره برداری مربوطه را فراهم کنند و اساساً هیچ گونه خودرو حمل و نقل عمومی صرف نظر از سوخت مصرفی بدون سیستم کولر توسط این نهاد خدمتگزار تهیه نشده و نخواهد شد.
{{name}}
{{content}}