بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
ایسنا/اصفهان اصفهان در مسیر راهبردی خود به عنوان یک شهر گردشگرمحور، گام های مهمی برداشته است. در حال حاضر، تعداد پروژه های سرمایه گذاری در دست اقدام 150 پروژه است که پیش بینی می شود منجر به ایجاد اشتغال برای 22 هزار نفر شود. در مجموع، 142 پروژه گردشگری با ارزش سرمایه گذاری بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان و با اشتغال زایی برای 11 هزار نفر، در حال اجراست.
محمدرضا اکبری، صبح امروز دوشنبه 8 اردیبهشت در نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در سال گذشته، نزدیک به 100 هکتار از بهترین اراضی استان، با همت مدیرکل میراث در حال تغییر کاربری قرار گرفت. این موضوع یکی از مهم ترین شاخص هایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. با وجود آنکه گردشگری محور توسعه استان اصفهان است، تاکنون به این موضوع توجه کافی نشده است.
وی افزود: اصفهان در مسیر راهبردی خود به عنوان یک شهر گردشگرمحور، گام های مهمی برداشته است. در حال حاضر، تعداد پروژه های سرمایه گذاری در دست اقدام 150 پروژه است که پیش بینی می شود منجر به ایجاد اشتغال برای 22 هزار نفر شود. در مجموع، 142 پروژه گردشگری با ارزش سرمایه گذاری بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان و با اشتغال زایی برای 11 هزار نفر، در حال اجراست.
معاون امور سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری، 14 پروژه جدید با ارزشی معادل 40 هزار میلیارد تومان شناسایی و مراحل پیگیری آن آغاز شده است. پیش بینی می شود در سال 1404، تعداد 25 پروژه بزرگ گردشگری، عمدتاً در قالب پروژه های پنج ستاره، با ارزشی معادل 36 هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال برای هشت هزار نفر به تاسیسات گردشگری استان افزوده شود. بخش زیادی از این پروژه ها طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید و ارزش سرمایه گذاری این طرح ها بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
اکبری گفت: در حوزه تسهیلات نیز، گردشگری به عنوان محور اصلی توسعه مورد توجه قرار گرفته است. تاکنون حدود 120 میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف، به ویژه منابع توسعه ملی، جذب شده است. با این حال، همچنان در حوزه تأمین مالی پروژه های گردشگری ضعف هایی وجود دارد که نیازمند تلاش مضاعف است. در این راستا، نمایندگان مجلس و فرمانداران فعال شده اند و برای تشویق سرمایه گذاران، مشوق های جدیدی در نظر گرفته شده است. بیش از 500 درصد افزایش در اعتبارات زیرساخت های گردشگری را شاهد بوده ایم که رشد بسیار قابل توجهی است و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.
وی افزود: از جمله اقدامات اولیه در دوره جدید مدیریت گردشگری، فراخوانی برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی بود. این اقدام در راستای حرکت به سوی اقتصاد مردمی و جذب مشارکت های گسترده تر انجام شد. همان طور که اشاره شد، منابع اعتباری آنچنانی در اختیار نداریم؛ به همین دلیل پروژه ای تعریف شده که طی آن، سامانه ای راه اندازی شده است تا علاقه مندان و سرمایه گذاران ثبت نام کنند و ما پروژه های ثبت شده را برای سرمایه گذاری در حوزه مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی و گردشگری آماده کنیم.
انقلاب آماری در گردشگری نوروزی اصفهان
علیرضا حبیبی، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه ارائه آمار گردشگران به نوعی یک انقلاب را تجربه کردیم. تنها 10 درصد اقامت ما، اقامت های رسمی است. قریب به 40 درصد اقامت استان اصفهان مربوط به اقامتگاه های غیررسمی است و حدود شش درصد اقامتگاه های اضافه شده را شامل می شود. اقامت هایی داریم که غیرقابل احصا هستند و 44 درصد اقامت استان را تشکیل می دهند.
وی افزود: دلیل غیرقابل احصا بودن این اقامت ها به تغییر روش آمارگیری ما بازمی گردد که امسال از طریق پیمانکاری به شرکت مسافر یار انجام شد. به نوعی ما امسال از سطح تقاطع چند روش آمارگیری بهره بردیم؛ هم از روش های سنتی یعنی مراکز اقامتی رسمی و احضار مسافرها استفاده کردیم، هم حضور مسافران در شهر اصفهان از طریق رصد دستگاه های تلفن همراه آن ها احصا شد که محل اقامت، میزان اقامت و مدت زمان اقامت را می توانستیم استخراج کنیم و هم از آماری که از دستگاه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، راهور و آموزش وپرورش دریافت کردیم بهره بردیم. این داده ها جمع آوری و تحلیل شد و سطح تقاطع این داده ها ما را به یک داده ی قابل اطمینان تر در سال جاری رساند. به همین دلیل، ما اصلاً نمی توانیم آمار امسال را با آمار سال های گذشته مقایسه کنیم، چون برای قیاس و احضار آمار باید روش های داده گیری و آمارگیری یکسان باشد که در اینجا این طور نبوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: جمع کل ورودی های ما به اصفهان، بر مبنای احضار دستگاه های تلفن همراه، دو میلیون و 900 هزار سیم کارت بوده است. در زمینه تردد خودروها، یک میلیون و 900 هزار خودرو ثبت شده که در این حوزه ها رتبه های پنجم و ششم کشوری را داشتیم. اقامت ثبت شده ما 391 هزار نفر بوده که رتبه پنجم کشوری را کسب کردیم. تعداد اماکن اقامتی ما 77 مرکز بوده که در این بخش نیز رتبه سوم کشوری را داشتیم. از نکات مثبت دیگر، آمار جانباختگان حوادث نوروزی بود که چه در حوزه حوادث جاده ای و چه در سایر حوادث، آمار بسیار پایینی داشتیم و به همین دلیل رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کردیم.
حبیبی با بیان اینکه در ایام نوروز، تعداد 311 هزار و 298 فقره بازدید از مراکز نظارتی و گردشگری انجام شد که باعث شد خدمات بهتری به مسافران ارائه شود، گفت: در حوزه اقامت، در کل استان اصفهان دو میلیون و 965 هزار و 54 نفر شب اقامت به ثبت رسید که البته این آمار مربوط به مسافران قابل احصا است.
وی ادامه داد: اتفاق مهمی که بعد از احیای آمار افتاد، تحقق بحث توزیع متوازن سفر بود. با بررسی کل استان، متوجه شدیم که آمار اقامت در شهر اصفهان حدود 20 درصد کاهش یافته، اما اقامت در شهرهای دیگر استان افزایش چشمگیری داشته و در برخی شهرستان ها مانند خور و کاشان، اقامت دو تا سه برابر شده است. این نشان می دهد که هدف از توزیع متوازن سفر و بهره مندی از مزایای مثبت صنعت گردشگری، امسال محقق شده است.
این موفقیت به دلیل تبلیغات و معرفی شهرستان ها پیش از سفر، برگزاری رویدادها، جشنواره ها و نوروزگاه های آیینی در نقاط مختلف استان بود که باعث شد جاذبه های جغرافیایی و گردشگری استان بهتر معرفی شوند و مسافران به شکل متوازنی در سطح استان توزیع شوند، همچنین میانگین اقامت امسال حدود 2/1 شب بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار کرد: در نظرسنجی هایی که پیش از سفر انجام دادیم، مسافران پیش بینی کرده بودند که به طور متوسط 1/8 درصد شب اقامت داشته باشند، اما در پایان نوروز این میزان به حدود 2/2درصد افزایش پیدا کرد و میزان رضایت بالای 90 درصد ثبت شد. در سایر نظرسنجی های ما نیز میزان رضایت بالای 90 درصد به دست آمد. سال گذشته، شب اقامت اعلامی ابتدای سفر 2/3 شب اقامت بود، اما در پایان سفر کاهش پیدا کرده بود؛ در حالی که امسال، این روند برعکس شد و شاهد افزایش میزان اقامت و رضایت گردشگران نوروزی بودیم.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}