بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش ایرنا، «نوبخت یگانه» روز پنج شنبه مصادف با روز ادبیات فارسی و بزرگداشت فردوسی اینگونه نوشت: شاهنامه از سه بخش اسطوره ای، پهلوانی، و تاریخی شکل می یابد و در کل، شامل تاریخ ایران از آغاز تا حمله اعراب به ایران و برچیده شدن سلسله ساسانیان است.
به گزارش ایرنا، «نوبخت یگانه» روز پنج شنبه مصادف با روز ادبیات فارسی و بزرگداشت فردوسی اینگونه نوشت: شاهنامه از سه بخش اسطوره ای، پهلوانی، و تاریخی شکل می یابد و در کل، شامل تاریخ ایران از آغاز تا حمله اعراب به ایران و برچیده شدن سلسله ساسانیان است.
وی با تاکید بر اینکه محور این یادداشت بر حول ادبیات شیعی است، ادامه داد: ادبیات شیعی با آفرینش ادبی با مضامین مرتبط با ائمه طاهرین علیهم السلام و مذهب حقه تشیع ، تعریف می شود.
«پدر مرثیه سرایی فارسی را محتشم کاشانی، شاعر عصر صفوی می دانند و این در حالی است که اشعار مذهبی این شاعر بسیار اندک است و لیکن به لحاظ یک عده عواملی که ثابت به این عنوان ملقب گشته است: باز این چه شورش است که در خلق عالم است/ باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است.
شاهنامه با آن مقدمه: ...منم بنده اهل بیت نبی/ ستاینده خاک پای وصی/ ابا دیگران مر مرا کار نیست/ جزین مر مرا راه گفتار نیست/... اگر چشم داری به دیگر سرای/ به نزد نبی و وصی گیر جای/ گرت زین بد آید گناه من است/ چنین است آئین و راه من است/ برین زادم و هم بر این بگذرم/ چنان دان که خاک پی حیدرم... و با این مؤخره( هجونامه): ...جهان تا بود، شهریاران بود/ پیامم بر نامداران بود/ که فردوسی طوسی پاک جفت/ نه این نامه بر نام محمود گفت/ به نام نبی و علی برده ام/ دررهای معنی همه سفته ام/ ...بسی رنج بردم در این سال سی/ عجم زنده کردم بدین پارسی
در باب مقدمه شاهنامه و نیز هجونامه فردوسی، سخن های مختلفی گفته شده است؛ برای اطلاع دقیق از آن، کتاب «بوسه بر خاک پی حیدر، منذر» و مجله «بخارا، شماره 115، خالقی مطلق» 2 منبع ارزشمند است.
شاعر شیعی و بالطبع اثر ادبی ـ شیعی آن، با 2 شاخص ولایت و برائت است که معنی می یابد و فردوسی با این 2 محک شاعری شیعی و آن 2 بخش از شاهنامه، اثری تمام قد ادبی ـ شیعی است.
چنانچه شعر شیعی در قرن سوم هجری آغاز می شود، مثنوی شیعی نیز که قالب غالب منظومه های شیعی است، با فردوسی آغاز می شود و این یادداشت پیشنهاد می دهد که فردوسی به «پدر مثنوی شیعی فارسی» لقب یابد.
{{name}}
{{content}}