مشتری خودروهای برقی جدید شیائومی در چین کم شد

شرکت شیائومی تحت تاثیر افزایش واکنش منفی مصرف کنندگان، با کاهش سفارش های جدید برای سدان برقی اش(SU7) که موفقیت فروش چشمگیر آن را تهدید می کند مواجه شد.

به گزارش ایسنا، سدان برقی SU7 شیائومی پس از عرضه در مارس سال میلادی گذشته، به سرعت در بین رانندگان چینی محبوب شد و فروش آن در بزرگترین بازار خودروی جهان، تا دسامبر، به صورت ماهانه از «تسلا مدل سه» ( Model 3) پیشی گرفت.

اما شیائومی اکنون با موجی از نگرانی مصرف کنندگان مواجه است که ماه میلادی گذشته پس از یک تصادف مرگبار مربوط به یک SU7 شروع شد. این تصادف که هنوز در حال بررسی است، بحث های عمومی گسترده ای را در مورد ایمنی انواع ویژگی های رانندگی هوشمند ارائه شده توسط شیائومی برانگیخت.

تحلیلگران دویچه بانک روز چهارشنبه اعلام کردند که سفارش های جدید برای SU7 در آوریل نسبت به مارس، 55 درصد کاهش یافت و این روند در مه نیز ادامه یافت، به طوری که در دو هفته اول این ماه، 13 هزار و 500 سفارش ثبت شده است که در مقایسه با 23 هزار سفارش در هفته دوم مارس است که بالاترین رکورد هفتگی محسوب می شود.

مالکان خودرو SU7 گفتند که این شرکت برای آپشن کاپوت فیبر کربنی با دو دریچه هوا را که با هزینه اضافی 42 هزار یوان (5826 دلار) برای SU7 اولترا خود ارائه می دهد، درست عمل نکرده و موضوعی جنجالی برای شیائومی شده است.

روزنامه دولتی شانگهای، روز سه شنبه گزارش داد که نزدیک به 400 نفر از مالکان SU7  اولترا پس از مشاهده عدم وجود مجرای هوا در کاپوت، درخواست بازپرداخت وجه خود را کردند که با ادعاهای قبلی شیائومی و «لی جون»، مدیرعامل آن، در تضاد است. این روزنامه نوشت این بحران نه تنها بحران اعتبار شیائومی SU7 را آشکار خواهد کرد بلکه تحریف برخی از ارزش ها در صنعت فعلی خودروهای انرژی نو را نیز نمایان خواهد کرد.

مشتریان و تحلیلگران به رویترز گفتند که تخمین های شیائومی در مورد زمان تحویل خودروهای SU7 باعث سردرگمی شده است.

انتهای پیام

نظرات

captcha