رسانه و روایت قوی عامل موفقیت در هر کارزاری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محسن سهندی روز پنجشنبه در همایش «مدار امید» به اهمیت امر اطلاع رسانی و تبیین موضع حق اشاره کرد و افزود: از زمانی که زندگی گروهی بشر شکل گرفته، بحث تبلیغ هم در جریان بوده است و گروه ها برای نشان دادن نقاط برتری، نقاط قوت خود را عرضه کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محسن سهندی روز پنجشنبه در همایش «مدار امید» به اهمیت امر اطلاع رسانی و تبیین موضع حق اشاره کرد و افزود: از زمانی که زندگی گروهی بشر شکل گرفته، بحث تبلیغ هم در جریان بوده است و گروه ها برای نشان دادن نقاط برتری، نقاط قوت خود را عرضه کرده اند.

وی ادامه داد: امروز هم دو مولفه مدیریت کارآمد و تبلیغ، عناصر مهم موفقیت مجموعه ها و سازمان ها به شمار می رود.

سهندی به اهمیت مسأله تبلیغ و هزینه های کلان تبلیغاتی اشاره کرد و ادامه داد: در عصر و دوران استعمار فرانو، همه تلاش دشمن این است که به جای حاکمیت در سرزمین ها، حاکمیت بر اذهان پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: خروجی مدیریت باورها و اذهان، مدیریت هنجارها و تغییر رفتار در جوامع است تا جای حق و باطل عوض شود.

سهندی به تلاش دشمن برای تولید ناامیدی و ایجاد یأس، گفت: القای وجود فساد سیستماتیک در بدنه نظام از دیگر جهت گیری های دشمن بوده در حالی که ایران سومین کشور دنیا در برخورد با فساد است.

وی کمرنگ کردن دستاوردهای نظام، برجسته کردن کاستی ها و دوقطبی سازی در لایه های مختلف نظام را از دیگر رویکردهای دشمن در قبال نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: باید با طهارت تبلیغی، در مسیر درست گام بر داریم و در تبیین و انعکاس دستاوردها تلاش کنیم.

سرهنگ محسن رضایی، معاون هماهنگ کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این همایش، جهاد امیدآفرینی را مهم ترین رسالت امروز دانست و گفت: روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان است که می تواند چشم، گوش، مدافع و مبلغ آن باشد.

وی مدیریت افکار عمومی، حفظ اعتبار سازمان و تقویت ارتباط مؤثر را از وظایف اصلی روابط عمومی برشمرد و تأکید کرد: انعکاس اخبار نباید مردم را مأیوس کند و حتی نقد و بیان مشکلات هم باید با رویکردی امیدوارکننده انجام شود.

رضایی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در حوزه اطلاع رسانی، افزود: استفاده از شیوه های نو، اطلاع رسانی هنرمندانه، دقیق و به موقع و بیان شفاف موانع از الزامات کار روابط عمومی است.

وی با بیان اینکه اقدامات مثبت باید به گوش مردم برسد، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی ضعیف موجب نادیده گرفتن زحمات می شود و امروز جهاد تبیین و امیدآفرینی، اصلی ترین میدان نقش آفرینی روابط عمومی هاست.

نظرات

captcha