نشست نهضت توسعه و عدالت آموزشی با حضور رئیس جمهور در کرمانشاه

کرمانشاه- نشست صمیمی رئیس جمهور در خصوص نهضت توسعه و عدالت آموزشی با مشارکت مردم در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه نشست صمیمی رئیس جمهور در خصوص نهضت توسعه و عدالت آموزشی با مشارکت مردم در استان کرمانشاه آغاز شد.

سلیمان محبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در این نشست به بیان دیدگاه ها و اقدامات استان در حوزه آموزش و پرورش پرداخت.

محبی با تأکید بر اصالت مردمی نهضت توسعه عدالت آموزشی اظهار کرد: این نهضت به واسطه مردمی بودن آن اصالت دارد و انجمن اولیا و مربیان، شوراها و مجامع محلی به عنوان حلقه های اصلی مردم نهاد در آموزش و پرورش نقش آفرینی می کنند.»

وی مهم ترین برنامه آموزش و پرورش کرمانشاه را تحول در نظام یاددهی و یادگیری در کلاس های درس دانست و گفت: نهضت عدالت آموزشی در فضاها، زیربنای کیفیت بخشی به آموزش مدارس است. این طرح با تمرکز بر 10 درصد مدارس دولتی آغاز شده و شامل فعالیت های متعددی است.

محبی با اشاره به این فعالیت ها توضیح داد: ارتقای کیفیت تدریس در کلاس های درس از طریق آموزش معلمان، تولید محتوای آموزشی، بسته های یادگیری و آموزش میدانی انجام می شود. همچنین تحول در روش های یاددهی و یادگیری با تغییر چیدمان کلاس، گروه بندی دانش آموزان و تأمین سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز عملیاتی شده است.

وی به ارتقای کیفیت مدیریت مدارس نیز اشاره کرد و افزود: اجرای الگوی مدرسه تراز، توانمندسازی مدیران مدارس، آموزش مدیران در برنامه ریزی راهبردی، استفاده از راهبران تحول به عنوان مشاور مدارس و تدوین شاخص های کلیدی عملکرد برای ارزیابی کیفی مدارس از دیگر اقدامات این طرح است.

محبی از طراحی سامانه الکترونیکی ارزیابی عملکرد با هدف کنترل و بهبود مستمر کیفیت مدارس خبر داد و افزود: این سامانه با هدف نظارت مؤثر بر عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزشی راه اندازی شده است.

محبی با تأکید بر اصالت مردمی نهضت توسعه عدالت آموزشی اظهار کرد: این نهضت به واسطه مردمی بودن آن اصالت دارد و انجمن اولیا و مربیان، شوراها و مجامع محلی به عنوان حلقه های اصلی مردم نهاد در آموزش و پرورش نقش آفرینی می کنند.

وی مهم ترین برنامه آموزش و پرورش کرمانشاه را تحول در نظام یاددهی و یادگیری در کلاس های درس دانست و گفت: نهضت عدالت آموزشی در فضاها، زیربنای کیفیت بخشی به آموزش مدارس است. این طرح با تمرکز بر 10 درصد مدارس دولتی آغاز شده و شامل فعالیت های متعددی است.

محبی با اشاره به این فعالیت ها توضیح داد: ارتقای کیفیت تدریس در کلاس های درس از طریق آموزش معلمان، تولید محتوای آموزشی، بسته های یادگیری و آموزش میدانی انجام می شود. همچنین تحول در روش های یاددهی و یادگیری با تغییر چیدمان کلاس، گروه بندی دانش آموزان و تأمین سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز عملیاتی شده است.

وی به ارتقای کیفیت مدیریت مدارس نیز اشاره کرد و افزود: اجرای الگوی مدرسه تراز، توانمندسازی مدیران مدارس، آموزش مدیران در برنامه ریزی راهبردی، استفاده از راهبران تحول به عنوان مشاور مدارس و تدوین شاخص های کلیدی عملکرد برای ارزیابی کیفی مدارس از دیگر اقدامات این طرح است.

محبی از طراحی سامانه الکترونیکی ارزیابی عملکرد با هدف کنترل و بهبود مستمر کیفیت مدارس خبر داد و افزود: این سامانه با هدف نظارت مؤثر بر عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزشی راه اندازی شده است.

نظرات

captcha