بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
نشست خبری نخستین جشنواره مونولوگ شکسپیر و چخوف به دبیری مسعود دلخواه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نخستین جشنواره مونولوگ شکسپیر و چخوف به دبیری مسعود دلخواه 23 اردیبهشت در بوتیک تئاتر ایران (از مجموعه های وابسته به پردیس تئاتر شهرزاد) برگزار شد.
مراسم با تأخیری حدود 50 دقیقه آغاز شد.
مسعود دلخواه دبیر جشنواره در ابتدای نشست ضمن عرض خوشامدگویی، عنوان کرد: شاید نخستین چیزی که باید در مورد آن توضیح دهم که چرا شکسپیر و چخوف. موضوع این است که اگر تاریخ ادبیات نمایشی جهان را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم که آن 2 نفر جزو قله های اصلی تاریخ ادبیات نمایشی جهان هستند. من از هوش مصنوعی در مورد وجود جشنواره مونولوگی درباره شکسپیر و چخوف پرسیدم که پاسخ بدین شکل بود که جشنواره معتبر خاصی که در مورد این 2 درام نویس مشهور، وجود داشته باشد.
وی در ادامه به ارائه گزارشی آماری از آثار رسیده به دبیرخانه، پرداخت: 500 جوان دانشجو و محصل، به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال کردند که بسیار جای خوشحالی دارد، این استقبال، مسلماً بخش مسابقه و رقابت جایگاه خود را دارد که باید به نسل جوان انگیزه بدهد. داوران مرحله اول بهناز جعفری، علی شمس و فرهاد مهندس پور بودند. در دور جدید 2 داور از داوران قبلی حضور دارند. رضا ثروتی، مهدی حامد سقایان، اردشیر مهرآبادی داوران جدیدی هستند که در دور دوم به انضمام 2 داور از داوران مرحله اول، به داوری خواهند پرداخت.
دلخواه یادآور شد: با اینکه مسئله ما جوان ها هستند اما گروه داوران ما حرفه ای هستند که این فضا را برای جوانان مهیا می کنند. ما از محصل های 14-15 ساله شرکت کننده داشتیم تا افراد 60-70 ساله حرفه ای. بسیاری جذاب است وقتی که نوجوانی مونولوگی از «باغ آلبالو» را انتخاب می کند، کل متن را می خواند و مسلط می شود و تنها به انتخاب یک مونولوگ بسنده نمی کند. نکته جالب دیگر این است که نیمی از آمار 500 نفره آثار از شهرستان ها هستند و نیمی دیگر از تهران. همچنین نیمی از این افراد دانشجوی تئاتر و نیمی دیگر در حرفه های دیگر مشغول هستند.
بهناز جعفری نیز در این نشست به نمایندگی از هئیت داوران، بیان کرد: چخوف و شکسپیر، پس از گذر سال ها از مرگ شان، هنوز آثاری دارند که می توان از آن ها چیزهایی را برای تنهایی بشر امروز بیرون کشید. شاید برای آدم امروز مونولوگ خواندن و تکرار واژه ها بتواند دغدغه وجودی انسان را بیرون بکشاند. مونولوگ، بسیار کار سختی است زیرا بازیگر کارگردان خودش است؛ بازیگر باید به بازی خود تنوع بدهد. من خودم به عنوان یک بازیگر به سختی مونولوگ باور دارم زیرا نگه داشتن مخاطب در این وادی بسیار سخت است. من از حضور خود در این جشنواره بسیار خوشحال هستم و خوشحالم که شاهد جوانانی هستیم که شگفت انگیز ظاهر می شوند و چنان آثار شکسپیر و چخوف را روی صحنه می برند و واژه هارا مال خود می کنند. امیدوارم رپرتوآر و جشنواره های این چنینی ادامه دار باشد و تن به دولتی شدن ندهد.
دلخواه در پایان تصریح کرد: شاید لازم است بگویم انتخاب حدود 50 نفر از میان آثار دریافتی جشنواره، بدین معنا نیست که بقیه افراد بازیگران ضعیفی هستند و قطعا خطا در داوری، در هر جشنواره ای وجود دارد. قطعا در روزهای جشنواره، هر روز تعدادی کارگردان و تهیه کننده در جشنواره حضور خواهند داشت که از میان آثار، بازیگرانی را خواهند دید و انتخاب خواهند کرد. فکر می کنم این راه سالم ترین راه ممکن برای معرفی استعدادها باشد.
ادامه جلسه به پرسش و پاسخ میان اصحاب رسانه و دست اندرکاران جشنواره، اختصاص داشت.
{{name}}
{{content}}