شبکه گسترده و اعتماد مردمی، مزیتی بی بدیل برای پست بانک ایران است

دکتر عباس مرادپور، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در جلسه ارزیابی عملکرد سال 1403 و بررسی برنامه های سال جاری پست بانک ایران، شبکه گسترده شعب و باجه های بانکی این بانک و اعتماد مردمی را فرصتی بی نظیر برای پیشبرد اهداف توسعه ای کشور دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، این نشست روز شنبه 20 اردیبهشت ماه 1404 برگزار شد و مرادپور ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان ستادی و صف بانک، بر لزوم بهره برداری بهینه از ظرفیت های منحصر به فرد این بانک برای تحقق برنامه های دولت و توسعه شمول مالی تاکید کرد. وی عملکرد پست بانک در سال گذشته را مطلوب ارزیابی و تأکید کرد در سال 1404 باید برنامه های عملیاتی و کمی با شاخص های مشخص تدوین شود تا بانک بتواند به اهداف سودآوری تعیین شده دست یابد.

مرادپور با اشاره به شعار سال «سرمایه گذاری برای تولید» خاطرنشان کرد: پست بانک باید برنامه های هدفمند و قابل سنجشی را تدوین کند تا نقش مؤثری در حمایت از تولید ایفا نماید. وی همچنین به چالش های ساختاری و نیروی انسانی اشاره کرد و اظهار داشت وزارت اقتصاد موضوعات مرتبط با این حوزه را از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور پیگیری خواهد کرد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر مسئولیت پست بانک در قبال سهامداران خرد تصریح کرد: پاسخگویی به این قشر، گرچه همراه با الزامات خاصی است، اما می تواند فرصتی ارزشمند برای ارتقای شفافیت و بهره وری بانک باشد.

در ابتدای این نشست، دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران، شعار سال 1404 بانک را «ظرفیت سازی باجه های بانکی با پشتیبانی شعب» اعلام کرد و از برنامه هایی همچون تجهیز باجه ها به سامانه های هوشمند، آموزش و توانمندسازی مسئولین باجه ها، توسعه خدمات غیرحضوری، ارتقاء زیرساخت های فناوری اطلاعات و تمرکز بر تامین مالی بخش ICT خبر داد.

در ادامه، مدیران ستادی بانک گزارشی از وضعیت مالی، اعتبارات، وصول مطالبات، مدیریت نقدینگی، واگذاری اموال مازاد و اقدامات اصلاحی در پاسخ به گزارش حسابرس ارائه کردند.

تگ ها پست بانک پست بانک ایران

نظرات

captcha