80 درصد زعفران تولیدی به بازار های هدف صادر می شود

عضو شورای ملی زعفران توسعه صادرات زعفران را مستلزم بازاریابی و شناسایی کیفیت محصول ایرانی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران است،گفت: هیچ کشوری از لحاظ کیفی نتوانسته با زعفران ایرانی رقابت کند.

به گفته وی، در دهه 50 و 60 تعداد خریداران زعفران ایرانی به 10 کشور نمی رسید، اما اکنون 60 تا 70 کشور هدف صادراتی ما هستند که این امر امتیاز بزرگی برای کشورما محسوب می شود.

حسینی ادامه داد: با توجه به کاربرد زعفران در صنعت غذا و دارو، از این رو برای معرفی کیفیت زعفران تولیدی در بازارهای دنیا باید در خصوص شناسایی محصول به بازارهای هدف بیشتر سرمایه گذاری کنیم که براین اساس می توان آینده بهتری برای توسعه صادرات زعفران در آفریقا و برزیل داشت که براین اساس می توان ارزآوری قابل توجهی داشت.

به گفته عضو شورای ملی زعفران، در حال حاضر 70 تا 80 درصد زعفران تولیدی به بازارهای هدف صادر و 20 تا 25 درصد در بازار داخل مصرف می شود.

وی درباره آخرین وضعیت بازار زعفران گفت: در حال حاضر بازار زعفران از روند عادی و باثباتی برخوردار است، اما برای کشاورزان ایده آل نیست.

تگ ها اخبار برگزیده توسعه صادرات زعفران شورای ملی زعفران

نظرات

captcha