بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی باید متناسب با نیازهای جامعه تغییر کند و صرفا حفظ ساختارهای گذشته پاسخگوی نسل امروز نیست.
وی افزود: آموزش و پرورش زیربنای اصلی توسعه در هر کشوری است و تحول در حوزه های گوناگونی مانند پزشکی، صنعت، کشاورزی و حتی اقتدار نظامی جمهوری اسلامی، ریشه در تلاش و همت معلمان دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کشور با بیان اینکه «زندگی یک فضیلت است و پاداش آن، خود زندگی است» گفت: معلمان، فضیلت زیستن را به نسل آینده می آموزند و این رسالت ارزشمندی است که با هیچ معیار مادی قابل جایگزینی نیست.
شیخ الاسلام با تقسیم بندی مدیران به چهار گروه، تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت امروز به دو دسته از این مدیران نیاز دارد؛ نخست، آن هایی که تغییر را می سازند و دوم، آن هایی که تغییر را پیش بینی می کنند. ماندن در ساختارهای پیشین پاسخگوی نیازهای جامعه امروز نیست.
وی تغییر در برنامه درسی متناسب با اقتضائات جامعه را یک ضرورت دانست و افزود: حفظ صرف ساختارهای سنتی، ما را از پاسخگویی به نیازهای واقعی دانش آموزان بازمی دارد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مفهوم تربیت را «شناخت ارزش ها» عنوان کرد و گفت: اگر دانش آموز بتواند ارزش ها را بفهمد، به آن ها عشق می ورزد، آن ها را می پذیرد و در نهایت در زندگی اش جاری می سازد؛ این نگاه می تواند ذهنیت دانش آموز را برای زندگی اجتماعی متعهدانه شکل دهد.
شیخ الاسلام در ادامه، ارتقای جایگاه اجتماعی معلم را از نشانه های تحول در نظام آموزشی دانست و تأکید کرد: سرمایه اجتماعی در دنیای امروز از سرمایه مادی و حتی منابع انسانی مهم تر است. اگر جامعه ای از اعتماد متقابل و مقبولیت عمومی برخوردار باشد، مسیر توسعه را هموارتر طی خواهد کرد و این سرمایه اجتماعی، در دل آموزش و پرورش شکل می گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کشور با اشاره به اهتمام دولت برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان گفت: دولت سیزدهم تاکنون 27 جلسه درباره مسائل آموزش و پرورش برگزار کرده و خوشبختانه در زمینه پرداخت حق التدریس ها و تأمین نیازهای امتحانات خردادماه دغدغه ای وجود ندارد.
شیخ الاسلام با اشاره به ظرفیت ها و چالش های آموزش و پرورش در استان قم، خواستار توجه استاندار به مولدسازی دارایی ها و تخصیص زمین های آموزشی شد و گفت: در برخی مناطق پرجمعیت مانند بلوار غدیر، حتی یک مدرسه نیز وجود ندارد که این موضوع بیانگر ضعف جدی در تخصیص زمین با کاربری آموزشی است.
معاون وزیر در پایان ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز، مدیران نواحی آموزشی و مسئولان محلی، بر استفاده حداکثری از ظرفیت های استان برای ارتقای زیرساخت های آموزش و پرورش تأکید کرد.
انتهای پیام/
{{name}}
{{content}}