حقوق مسافران روی میز وزیر؛ مردم باید مطالبه گر باشند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با گفتمان سازی می توان از تشکیل پرونده در مورد برخی از موضوعات حقوقی جلوگیری و آن ها را ساماندهی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روز چهارشنبه هفدهم اردیبهشت ماه فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی، در دومین روز برگزاری نخستین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی این وزارتخانه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه بندر شهید رجایی، با اشاره به مرکزیت دایره حقوقی وزارت راه و شهرسازی در دولت، اظهار کرد: این وزارتخانه علاوه بر ارتباط گسترده با عموم مردم در مورد مساله واگذاری، بهره برداری و تغییرات زمین با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، دانشگاه ها، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت نیرو و … در ارتباط و تعامل است.

صادق ضمن تاکید بر اصل گفتمان و گفتمان سازی در دایره حقوقی، بیان کرد: با گفتمان سازی می توان از تشکیل پرونده به خاطر برخی از موضوعات حقوقی جلوگیری و موضوعات حقوقی را قبل و بعد از تشکیل پرونده ساماندهی کرد.

وزیر راه و شهرسازی مبدا اصلی گفتمان سازی در دایره حقوقی وزارت راه و شهرسازی را برگزاری نشست ها و کارگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به یکسان بودن قوانین ابلاغی و برداشت متفاوت حقوق دانان؛ با به اشتراک گذاشتن تجارب استان ها در مورد موضوعات یکسان و دستیابی به وحدت رویه از طریق گفت وگو و گفتمان می توان ضمن اصلاح برخی از بخشنامه ها، بسیاری از پرونده های حقوقی را حل وفصل کرد.

وی با اشاره به وظیفه صیانت گری دایره حقوقی مجموعه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بیت المال و حق مردم در بخش عمومی و خصوصی، اظهار کرد: ضمن تشکر و قدردانی از زحماتی که در حوزه حقوق عمومی کشیده می شود، تلاش شما در حقوق خصوصی باید توجه به بررسی و رسیدگی پروندهایی باشد که بعضاً با توجه مقررات و تعابیر مختلفی وجود دارد بخش خصوصی با مشکل مواجه می شود.

صادق با اشاره به ضرورت آگاه سازی مردم نسبت به حقوق مسافر در هواپیما، فرودگاه، پایانه و ایستگاه، تاکید کرد: مردم باید حقوق خود را از ما مطالبه کنند و ما باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم. در همین راستا معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارتخانه نسبت به راه اندازی یک سامانه جامع در صورت نیاز اقدام کند.

نظرات

captcha