مدرسه، منشأ تحول و دستیابی به سند تحول بنیادین است

اسفندیار صادقی، با بیان اینکه خود را مدیرکل مدرسه می دانم و معتقد هستم، همگی باید خادم مدرسه باشیم؛ گفت: مدرسه منشأ تحول و دستیابی به آموزش و پرورش مد نظر سند تحول بنیادین است و مدیران مدارس و معلمان، نقش محوری را در این راستا دارند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، روز گذشته 16 اردیبهشت ماه، در همایش نکوداشت مقام معلم در آموزش و پرورش عشایر مستقر در کلیبر، با گرامیداشت یاد و نام معلمان شهید و استاد فرزانه آیت الله مرتضی مطهری، گفت: نامگذاری روز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری به نام معلم مسئولیت همه ما را سنگین تر کرده است؛ باید ضمن آشنایی و درک اندیشه های ایشان در این مسیر گام برداریم، چرا که این مسیر، مسیر تعالی در نظام تعلیم و تربیت است.

وی تحول و توسعه مملکت را در گرو تحول در نظام تعلیم و تربیت عنوان نمود و با ذکر مثالی از کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در دولت چهاردهم برای رشد و تعالی، توجه ویژه ای وجود دارد و ریاست محترم جمهوری در این عرصه پیشگام است؛ ما نیز به تأسی از ایشان بر خود وظیفه می دانیم همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم تا شاهد ارتقا کیفیت آموزشی و فضای آموزشی باشیم.

صادقی افزود: برخی اقدامات رفاهی در حوزه درمان ویژه فرهنگیان در حال حاضر صورت پذیرفته است که مراحل نهایی خود را طی می کند؛ در پی آن هستیم که در بیمارستان های مختلف همه خدمات پزشکی به شکل آنلاین اخذ شود و نیاز به پرداخت هیچ هزینه نقدی نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: عشایر به عنوان بخشی از ساختار تاریخی و اجتماعی و فرهنگی، پیکره فعال جامعه ما هستند و در صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، جامعه عشایری نقش ویژه ای داشته است .

وی در ادامه با اشاره به ظهور فناوری های نوین به لزوم بازنگری در برنامه ریزی درسی ویژه عشایر اشاره کرد و افزود: معلمین آموزش و پرورش عشایر، باید خود را به ابزارهای جدید و دانش نو تجهیز نمایند.

صادقی چالش های انگیزشی در ادامه تحصیل دانش آموزان عشایر را مورد اشاره قرار داد و افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش عشایر رشد چشمگیری داشته است؛ ولی با این حال تعدادی به تحصیل ادامه نمی دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نسبت به شناسایی افراد بازمانده از تحصیل اقدامات لازم صورت گرفته است، خواستار نقش آفرینی معلمان و آگاه سازی در زمینه نگهداشت دانش آموزان عشایر شد و گفت: فرصت های آموزشی نباید با وجود زیرساخت ها از این دانش آموزان عزیز سلب شود.

وی با بیان اینکه خود را مدیرکل مدرسه می دانم و معتقد هستم، همگی باید خادم مدرسه باشیم؛ گفت: مدرسه منشأ تحول و دستیابی به آموزش و پرورش مد نظر سند تحول بنیادین است و مدیران مدارس و معلمان، نقش محوری را در این راستا دارند.

انتهای پیام

نظرات

captcha