نقش حیاتی خانواده ها در موفقیت آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان گفت: تجربه ثابت کرده است که میزان اهتمام خانواده ها به آموزش فرزندانشان، عامل تعیین کننده در نتایج تحصیلب دانش آموزان دارد.

خبرگزاری تسنیم از اهواز، ناصر علی فر، مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان در مراسم روز معلم که در پردیس دانشگاه فرهنگیان رسول اکرم(ص) برگزار شد، با اشاره به تفاوت فاحش عملکرد آموزشی شهرهای مختلف استان، اظهار کرد: بررسی آمار قبولی در دانشگاه های معتبر نشان می دهد هرجا که آموزش دغدغه اول خانواده ها بوده، نتایج بسیار بهتری حاصل شده است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش وپرورش به تنهایی نمی تواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد، گفت: در برخی شهرها، خانواده ها برای پیشرفت تحصیلی فرزندشان از دارایی های مادی خود می گذرند؛ اما در مناطقی که چنین حمایتی وجود ندارد، شاهد افت عملکرد هستیم. به همین خاطر است که معتقدم آموزش باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

آموزش و پرورش در دولت چهاردهم به اولویت اول تبدیل شده است

علی فر با اشاره به تجربه شخصی خود از تحصیل در همین مرکز تربیت معلم، تصریح کرد: اگر امروز مدیرکل شده ام، حاصل زحمات اساتید همین مجموعه است. باید قدر معلمان را دانست. معلم، معمار آینده است؛ نه در شعار، بلکه در عمل، آن طور که در ایام کرونا دیده شد.

مسعود صالحی، رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز در این مراسم با تأکید بر نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقای کیفی آموزش، گفت: امروز مهم ترین مأموریت ما، تربیت معلمانی است که نه تنها متخصص، بلکه دغدغه مند و متعهد باشند. معلم آینده باید هم فهم دقیق تربیتی داشته باشد و هم هویت حرفه ای خود را باور کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مأموریت گراست نه مدرک گرا، افزود: رویکرد ما تربیت نیروی انسانی برای آینده نظام است، نه صرفاً تولید مدرک. نگاه ما باید از اداره محوری به مدرسه محوری تغییر کند؛ یعنی تربیت معلم بر اساس نیاز مدرسه، نه صرفاً براساس فرآیند اداری باشد.

انتهای پیام/

نظرات

captcha