بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
بعد از یک دهه نوبت به نوسازی و افزایش اتوبوس های خطوط بی آرتی رسید.
به گزارش مشرق ، حمل ونقل عمومی به ویژه در بخش اتوبوسرانی از سال گذشته با ورود ناوگان جدید به خصوص اتوبوس های برقی تقویت شده است و خطوط مختلف به تدریج در حال افزایش و نوسازی ناوگان هستند. اتوبوس های نوی آبی رنگ از پول عوارض تهرانی ها خریداری شده اند، اتوبوس های برقی مشکی هم مدت هاست که در خیابان های شهر خودنمایی می کنند. نوسازی و بهسازی زیرساخت هایی نظیر مسیر و ایستگاه های بی آرتی هم در حال انجام است که تازه ترین مورد آن به حل شدن مشکل تهیه بلیت در ایستگاه های بی آرتی مربوط می شود. البته تحول در خطوط بی آرتی به ایستگاه ها محدود نمی شود و بعد از حدود یک دهه، امسال شاهد نوسازی و افزایش این ناوگان با اتوبوس های دوکابین خواهیم بود.
اتوبوس های دوکابین جدید تولید داخل
این روزها خطوط اتوبوسرانی بی آرتی در تمام شهر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب گسترده شده اند؛ اما این پایان ماجرا نیست و مسئولان خبر از نوسازی ناوگان بی آرتی با اضافه شدن و به کارگیری صدها دستگاه اتوبوس های دوکابین می دهند. آخرین نوسازی و ورود ناوگان جدید سال1394 و حدود یک دهه قبل انجام شد و حالا با قرارداد خرید 400دستگاه اتوبوس دوکابین با 2شرکت داخلی، طبق برنامه سری اول این اتوبوس ها نیمه اول سال یعنی شهریور1404 وارد ناوگان می شوند.
تجهیز ایستگاه های بی آرتی به دستگاه کارتخوان
دستگاه شارژ کارت بلیت و خرید بلیت تک سفره از دیگر مشکلات مسافران این خطوط بود که به دلیل خرابی و گاه سرقت تجهیزات، بسیاری از ایستگاه های بی آرتی دستگاه نداشتند و فقط یک پایه خالی باقی مانده بود. اما این روزها در برخی ایستگاه ها مشکل رفع شده است و به زودی از مجموع 299ایستگاه خطوط تندرو، 210ایستگاه متصدی و کارتخوان سیار خواهند داشت. البته به دلیل سرقت های شبانه، دیگر در هیچ کدام از ایستگاه های بی آرتی دستگاه کارتخوان ثابت نصب نمی شود و همه این دستگاه ها سیار هستند. 413نفر متصدی به همراه دستگاه های کارتخوان سیار در ایستگاه های خطوط تندرو مستقر هستند که از این تعداد، 214نفر در نوبت صبح و 199نفر در نوبت عصر همه خطوط فعالیت دارند.
ارائه خدمات بیشتر در مسیر اتوبوس های تندرو
احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:از سن آخرین اتوبوس های دوکابین که وارد خطوط بی آرتی شهر تهران شدند بیش از 10سال می گذرد و در این بخش نیاز به نوسازی داریم. در همین رابطه خرید 400دستگاه اتوبوس دوکابین با شرکت های داخلی را داریم که اگر تمام 400دستگاه هم در نیمه نخست امسال تحویل داده نشوند، بخشی از آنها که حدود 200دستگاه خواهند بود وارد ناوگان خواهند شد و همزمان بهسازی ناوگان موجود، با ورود اتوبوس های دوکابین جدید که در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران است، انجام می شود. در واقع شاهد نوسازی و افزایش ناوگان و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها درخطوط تندرو خواهیم بود که نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به شهروندان در این بخش است.
منبع:همشهری
{{name}}
{{content}}