بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
گرگان- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گلستان گفت:با رشد نگران کننده تصادفات و افزایش روزافزون خودروها در گلستان، ایمنی جاده ها به دغدغه ای ملی و استانی بدل شده است.
خبرگزاری مهر، گروه استان ها: ایمنی حمل ونقل جاده ای یکی از مهم ترین دغدغه های کشور در حوزه سلامت عمومی، اقتصاد و توسعه پایدار است. بر اساس آمارهای رسمی، سالانه حدود 20 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و بیش از 600 هزار نفر نیز مجروح می شوند. این آمار، پیامدهای گسترده ای بر سلامت روحی جامعه، بار مالی بر نظام سلامت و فشار بر زیرساخت ها دارد. استان گلستان نیز با داشتن موقعیت ترانزیتی، مسیر عبور میلیون ها مسافر و بار، با چالش های مشابهی مواجه است.
در همین راستا، گفت وگویی با عادل مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گلستان صورت گرفته است که در ادامه به صورت تفصیلی و در قالب پرسش و پاسخ می خوانید:
چرا ایمنی حمل ونقل این قدر اهمیت دارد؟
مصدقی: ایمنی حمل ونقل از آن جهت مهم است که مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است. در کشور ما سالانه حدود 20 هزار کشته و 600 هزار مجروح ناشی از تصادفات داریم. این اعداد پیامدهای سنگینی برای نظام سلامت، خانواده ها و اقتصاد به همراه دارد. در گلستان نیز طی سال 1403، متأسفانه حدود 500 کشته و 10 هزار مجروح ثبت شد که نسبت به سال 1402 افزایش داشته است، به ویژه در بخش مجروحین.
چه سهمی از تصادفات به خطای انسانی مربوط است؟
بیش از 90 درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی است؛ مثل خواب آلودگی، بی احتیاطی، سرعت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز. این یعنی راه حل در دست ماست. اگر بتوانیم فرهنگ سازی کنیم، آموزش های لازم را بدهیم و مشارکت اجتماعی جدی ایجاد کنیم، قطعاً می توانیم آمارها را کاهش دهیم.
استان گلستان چه اقداماتی برای کاهش تصادفات در سال گذشته انجام داده؟
در دو سال و نیم اخیر، بیش از 11 هزار میلیارد ریال (11 همت) اعتبار در حوزه زیرساخت و مشارکت بخش خصوصی صرف شد. از جمله اقدامات انجام شده، می توان به ایجاد دوربرگردان های ایمن، افزایش روشنایی جاده ها، و رفع 95 نقطه پر تصادف اشاره کرد که تا پایان اسفندماه 1403، 40 مورد از آن ها به اتمام رسید.
وضعیت زیرساخت های استان با توجه به رشد سریع خودروها چگونه است؟
وضعیت زیرساخت ها پاسخگوی حجم فزاینده خودروها نیست. در نوروز 1403 شاهد افزایش 10 درصدی ورودی خودروها و حضور 508 درصدی پلاک های غیر بومی بودیم. در چنین شرایطی، نیازمند توسعه جدی راه ها، مطالبه گری نمایندگان، و برنامه ریزی بلندمدت هستیم. برخی از محورها در شمال استان اشباع شده اند و باید پروژه هایی مثل آزادراه ها و راه های شمال به جنوب اجرایی شوند.
آیا ناوگان حمل ونقل عمومی استان توان پاسخ گویی به نیاز موجود را دارد؟
نه، متأسفانه به دلیل مشکلات در تولید و واردات اتوبوس، نوسازی ناوگان با مشکل مواجه شده است. عمر متوسط ناوگان حدود 14 سال است. پیش تر هر 5 سال یک بار نوسازی انجام می شد، ولی الان به دلیل نبود اتوبوس و مشکلات مالی، این چرخه مختل شده. حتی تسهیلات تبصره 18 هم کفاف کامل را نمی دهد.
درباره وضعیت جاده های فرعی که بیشترین تلفات را داشتند، چه برنامه ای دارید؟
جاده های فرعی، به ویژه در شمال استان، بیشترین تصادفات را در نوروز ثبت کردند. در این مناطق، شاهد واژگونی مکرر موتورسیکلت ها، تصادف با عابران پیاده و ضعف در روشنایی بودیم. در این حوزه هم به اقدامات زیرساختی مثل افزایش روشنایی و هم به فرهنگ سازی جدی نیاز داریم.
در حوزه خط کشی و تابلوها چه اقداماتی انجام شده؟
در سال 1403 بیش از پنج هزار و 500 کیلومتر خط کشی در جاده ها انجام دادیم، همچنین حدود 70 کیلومتر جاده جدید احداث شد. نصب تابلوهای انتظامی، اخطاری، اطلاعاتی و افزایش روشنایی در مناطق مسکونی و طولی هم صورت گرفته است. البته یکی از مشکلات جدی ما، سرقت علائم در جاده های خلوت و روستایی است که امیدواریم با مشارکت دهیاری ها و شوراها این مشکل کاهش یابد.
آیا درباره سرعت گیرها و تجهیزات هشداردهنده اقدامی صورت گرفته است؟
یکی از انتقادات مردم درباره سرعت گیرهایی است که بدون هشدار نصب شده اند. در این خصوص تلاش کردیم با طراحی بهتر، نصب علائم هشداردهنده، و مشورت با پلیس راه، سرعت گیرها را به گونه ای اجرا کنیم که ایمنی را افزایش دهند، نه اینکه باعث خطر شوند.
{{name}}
{{content}}