بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
مراسم رونمایی و معرفی رسمی وبسایت آموزش قرآن کتاب های درسی مؤسسه رضوان با حضور مدیران این مؤسسه و جمعی از مدیران، مسئولان و کارشناسان مناطق مختلف آموزش و پرورش شهر تهران در سالن جلسات سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از وبسایت آموزشِ قرآنِ کتاب های درسی در مقاطع ابتدایی و دوره اول دبیرستان که طرحی نوین از سوی مؤسسه فرهنگی قرآنی رضوان و برای آموزش قرآن کریم در مدارس طراحی شده است، امروز دهم اردیبهشت ماه به میزبانی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از مدیران، کارشناسان و مسئولان ادارات قرآن، عترت و نماز برخی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند، ضمن رونمایی از این وبسایت و معرفی بخش های مختلف آن، نقطه نظرات حاضران در این جلسه در مورد وبسایت طراحی شده و نیز وضعیت آموزش قرآن در مدارس کشور بیان شد.
در ادامه این مراسم، حمید محصل، مدیر مؤسسه فرهنگی - قرآنی رضوان به معرفی کوتاهی از وبسایت آموزشی این مؤسسه قرآنی پرداخت و گفت: بعد از سال ها فعالیت، از سال 1400 کار در عرصه آموزش قرآن کریم با محوریت مدارس و دانش آموزان را شروع کردیم، در این بخش ابتدا دوره های تربیت معلم قرآنِ کتاب های درسی را شروع کردیم.
وی با اشاره به اینکه مؤسسات فعال در این حوزه بسیار اندک است، افزود: در این دوره ها، 21 نفر حضور داشتند. رویکرد ما در این دوره ها، پرداختن به موضوع روانشناسی نیز بود چرا که اعتقاد داشتیم و داریم معلم قرآن باید روانشناسی هم بداند، به همین دلیل خواندن صرف قرآن نمی توانست، ما را به هدف نهایی برساند، بر همین اساس در دوره تربیت معلم روانشناسی را هم دخیل دادیم؛ کسانی که در این دوره ها حضور داشتند یا در مدارس غیر دولتی استخدام شدند یا مدرک آن ها در آزمون های استخدامی مورد قبول قرار گرفت.
محصل تصریح کرد: ما از دو سال قبل فعالیت در بحث دانش آموزی را شروع کردیم، در این بخش منبع برای تمرین و تکرار در منزل کم هست، برای همین وبسایتی را طراحی کردیم که دارای بخش های مختلف است. یکی از بخش ها و محتوا های این سایت، مسابقه است، مسابقاتی که طراحی شده نیز از تنوع خوبی برخوردار بوده و متناسب با هر گروه سنی است.
مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی رضوان اظهار کرد: در این سایت و در فاز اول برای کتاب های درسی قرآن مقطع ابتدایی، فیلم های آموزشی کتاب درسی را آماده کرده و در سایت بارگذاری کردیم. با مراجعه به سایت بر روی هر کدام از پایه های ابتدایی که کلیک شود، توضیحاتی در مورد دوره و آموزش هایی که داده می شود و نیز درس به درس و صفحه به صحفه تمرینات، ارائه شده است. اگر یک درس قاعده ای را آموزش بدهد، فیلم را به صورت جداگانه بارگذاری کرده ایم. در این فیلم ها سعی شده است، تنها به بحث تجوید توجه شود و کمتر توجهی به صوت و لحن داشته باشیم، چرا که در این مقطع دانش آموز باید ابتدا روخوانی را بیاموزد و بعد وارد فضا های دیگر شود. هر کدام از فیلم های آموزشی هم بر اساس پایه تحصیلی دانش آموزان، قرائت شده و دانش آموز با توجه به آن فیلم ها به مرور پیش می رود و این کار تا زمانی که روخوانی کامل شود، ادامه می یابد.
وی تصریح کرد: در پایه سوم تا ششم تحصیلی 95 صفحه قرآن وجود دارد، ما نیز 95 تلاوت مجلسی که در هر تلاوت، یکی از آیات این صفحات خوانده شده است را بارگذاری کرده ایم. نکته دیگر که در مورد فیلم ها این است که تلاش شده است تنوع و جلوه های بصری برای جذابیت بیشتر فیلم ها رعایت شود تا چشم دانش آموز خیلی زود خسته نشود. نکته دیگر اینکه انگار دانش آموز جلو من نشسته است تا احساس نکند فیلم یک طرفه ای است. همه این موارد به این خاطر بوده که قرآن خواندن برای کودکان و نوجوانان جذاب تر شود.
محصل به طراحی بازی بر روی این سایت اشاره و اظهار کرد: در طول سال فعالیت هایی برای دانش آموزان تعریف کرده ایم، از جمله این فعالیت ها طراحی بازی های مختلف مانند «ادابازی» و ... است. همه این کار ها شده است تا اگر دانش آموز وارد فضای کار قرآنی شود، تنوع بیشتری ببیند.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی رضوان با تأکید بر اینکه تمامی فعالیت های تعریف شده متناسب با پیام های داخل قرآن درسی دانش آموزان است، گفت: تمامی فعالیت هایی که از سوی دانش آموزان صورت می گیرد، از طریق پنل مدیریت رصد شده و بازخورد ها را به اطلاع دانش آموزان می رسانیم. با این تفاسیر، ارتباط مخاطب با سایت یک ارتباط دو سویه است.
وی با اشاره به اینکه این طرح آموزشی در سه مدرسه اجرا شده است، گفت: امسال مقداری زودتر کار را آغاز کرده ایم تا اگر شرایط فراهم شود، بتوانیم این طرح را در مدارس بیشتری اجرایی کنیم. یکی از کار هایی که امسال انجام خواهیم داد، این است که که برای هر مدرسه یک پشتیبان و همچنین یک دوره تربیت معلم برای معلمان برگزار کنیم.
محصل در پایان اظهار کرد: از امسال دو سطح دیگر را به آموزش های خودمان اضافه کرده ایم که یکی از آن ها سطح پیشرفته و دیگری سطح عالی است. در سطح پیشرفته فیلم قرآن با صوت قاری و با رعایت صوت و لحن بارگذاری شده است. این سطح در نظر گرفته شده تا اگر دانش آموزی سطح روخوانی و روانخوانی خوبی داشته باشد، دیگر نیاید از ابتدا روخوانی و روانخوانی را انجام دهد، دانش آموز برای ورود به سطح پیشرفته مورد ارزشیابی اولیه قرار می گیرد. در ادامه ممکن است یک مدرسه پنج دانش آموز داشته باشد که قرائت کاملی داشته باشند، ما برای این افراد سطح عالی را تعریف کرده ایم. این سطح شامل تقلید و تطبیق است.
بر اساس گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم هر کدام از حاضران به بیان نکاتی در مورد این وبسایت و نیز فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش پرداختند. در این بخش ابتدا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران به بیان نکات کوتاهی پرداخت.
وی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت موضوع نیاز به آموزش قرآن کریم و ارتقای این آموزش در بین دانش آموزان را احساس کرده است، گفت: تمام عزیزانی که در این عرصه کنشگری دارند، می توانند روی حمایت های نظام تعلیم و تربیت حساب باز کنند.
موسوی با اشاره به اینکه این طرح اتفاق مبارکی است که بر اساس محتوای درسی به دانش آموزان خدمات ارائه می دهد، افزود: تمام اهدافی که در این مؤسسه دنبال می شود، جزء نیاز های تعلیم و تربیت کشور است، اگر لازم است، ما ورود خاصی داشته باشیم این موسسه را به عنوان شریک تربیتی به مناطق معرفی کنیم و اگر نیاز به حمایت بیشتر هست، در خدمت خواهیم بود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در خصوص وبسایت آموزشی مؤسسه فرهنگی و قرآنی رضوان نیز بیان کرد: در دوره حاضر وب پاسخ نیاز دانش آموزان نیست. اگر به سمت «اپلیکیشن» جامعی که اندرویدمحور باشد، حرکت کنید و بتوانید این جذابیت ها را در قالب بازی و تصاویر گویاتر فعال کنید، در آن صورت می توانید مخاطبان بیشتری داشته باشید.
بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این مراسم محمدرضا پورزرگری، مدرس قرآن و قاری بین المللی کشورمان نیز به بیان سخنانی پرداخت و گفت: چیزی که من به عنوان یک معلم قرآن با تجربه 42 سال آموزش به آن رسیده ام، این است که تعداد معلمان متبحر در آموزش قرآن در مدارس کم است و توانایی لازم را در ارائه مهارت ها ندارند.
وی با اشاره به اینکه گزارش دهی و آمارسازی در کشور مرسوم شده است، افزود: آمار ها با آنچه که در صحن جامعه می بینیم، متفاوت است.
پورزرگری ادامه داد: ما مدرسان قرآن به ناچار به خاطر انس مردم با قرآن تا توانسته ایم کوتاه آمده ایم و نتیجه این شده که دانش آموز، زبان انگلیسی را بر اساس تلفظ انگلیسی یاد می گیرد، ولی قرآن را به صورت فارسی می آموزد.
این قاری بین المللی قرآن کریم در پایان اظهار کرد: ای کاش مؤسساتی نظیر مؤسسه رضوان این توفیق را پیدا کند و با حمایت مسئولان آموزش و پرورش، بتوانند قدم هایی در این مسیر بهبود این وضع بردارد.
بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این نشست هر کدام از حاضران در این جلسه که کارشناسان، مسئولان و مدیران قرآن، عترت و نماز تعدادی از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران بودند، به بیان دیدگاه های خود پرداختند که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:
یادآور می شود، مؤسسه فرهنگی، قرآنی رضوان بر اساس تفاهمی که با مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به امضا رسانده است، دوره های آموزشی خود را با همکاری این مرکز برگزار می کند. همچنین مدارک پایان دوره نیز از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اعطا خواهد شد.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}