بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
وزیرآموزش و پرورش گفت: محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی شامل حذف مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای 35 نفر و مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند، است.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی، صبح امروز در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی که با حضور رئیس و اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در سالن جلسات آن وزارتخانه برگزار شد ضمن بزرگداشت هفته مقام معلم گفت: یاد و نام تمامی معلمان پرافتخار و پرآوازه ای که برای نظام تعلیم و تربیت زحمت کشیده اند و به ویژه شهیدان مطهری، رجایی و باهنر را که اسوه معلمی بوده اند ؛ گرامی می داریم.
وی در ادامه جلسه با تأکید بر این که امروز رسانه در تمامی ابعاد، قدرت های اجرایی و ساختاری دنیا نقش مهمی را ایفا می کند، گفت: اگر مجموعه ای در این بخش قدرتمند باشد تمامی بخش ها نیز از آن تأثیر می پذیرند در عین حال ضعف این حوزه اثرات منفی و جبران ناپذیری خواهد داشت..
کاظمی با اشاره به این که آموزش و پرورش بزرگ ترین رسانه زنده دولت و حاکمیت است، گفت: هیچ دستگاهی پیدا نمی شود که روزانه قدرت ایجاد ارتباط و انتقال پیام برای 40 میلیون مخاطب را داشته باشد.
وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش باید شریک راهبردی شورای اطلاع رسانی دولت باشد، افزود: آموزش و پرورش هم به صورت مستقیم و واقعی و هم به صورت مجازی می تواند در انتقال اطلاعات و اخبار مؤثر باشد. شبکه شاد به صورت مویرگی تا دل روستاها می ورد؛ از این رو می توان با ایجاد و تدوین یک رسانه مناسب به انتشار اخبار پرداخت.
کاظمی در ادامه این جلسه با تأکید بر این که آموزش و پرورش را باید متفاوت از سایر دستگاه ها دید، بیان کرد: از آنجا که جامعه مخاطبان این دستگاه، گسترده و عظیم هستند ضرورت دارد با افزایش رضایتمندی از این ظرفیت در جهت انتشار اخبار امیدبخش بهره گرفت.
محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی قدم اول توسعه عدالت آموزشی است
کاظمی در ادامه با تأکید بر این که موضوع توسعه عدالت آموزشی که مورد تأکید دکتر پزشکیان است با دو رویکرد در حال پیگیری است، افزود: رویکرد توسعه فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش از جمله آنها هستند. مسیر اول زیر ساخت مسیر دوم است. مسیر اول محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی است که در این محور چند کار انجام شده است. نظام مسائل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در شش بخش دسته بندی شده است که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای 35 نفر و چهارم پروژه های نیمه تمام، مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است.
وی افزود: این برش در استان و در سطح منطقه نیز دیده شده است. به عبارتی اطلس وضعیت موجود و ظرفیت های منطقه، گروه های جهادی نیز مشخص شدند. بیش از 5 هزار تیم برای انجام پروژه ها مشخص شده اند . همچنین یک اتاق رصد به صورت لحظه ای مسیر عملیات را رصد و کنترل می کند.
امضای تفاهم نامه ای با سپاه برای ساخت 7 هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام
کاظمی با اشاره به این که استانداران پای کار این نهضت هستند، گفت: الگوی عملی برای این مهم نیز ترسیم شده است. در همین راستا تفاهم نامه ای با سردار سلامی برای ساخت 7 هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه ها منعقد شده است.
وی با تأکید بر این که وزارتخانه های دیگر نیز پای این کار هستند، گفت: خیرین در این حوزه مشارکت وسیعی دارند. مستندانی نیز در این حوزه نیز در حال تدوین است تا برای مخاطبین و جامعه هدف گزارش مبسوطی ارائه دهیم.
کاظمی تصریح کرد: بنا داریم در هفته دولت دستاوردهای این ابر پروژه را برای مردم گزارش دهیم و این افق دید آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به این که توسعه عدالت در کیفیت بیش از فضا اثربخش است، گفت: ما نیز مانند دکتر پزشکیان معتقدیم که می توانیم بدون پول و امکانات با اتکا و ابتنا بر مشارکت مردم و ایجاد باور قلبی به این نهضت، کیفیت آموزشی مدارس دولتی را افزایش دهیم.
وی افزود: از این رو مسیری طراحی کردیم که دو معاونت ابتدایی و متوسطه به صورت مستمر در حال توانمندسازی معلمان و مدیران با هدف کیفیت بخشی آموزشی هستند.
به گفته کاظمی؛ زمانی تحول در مدرسه اتفاق می افتد که مدیر، قدرت ترسیم وضع موجود، وضع مطلوب، برنامه ریزی و ظرفیت شناسی پیرامون مدرسه و مهارت های تعاملی را داشته باشد.
کاظمی با اشاره به تأکید دکتر پزشکیان بر ایجاد تحول در کلاس و برنامه درسی، تصریح کرد: مقرر شد در این حوزه، مهارت های دانش آموزی معلمان را در حوزه درس تخصصی افزایش دهیم. همچنین آشنابی با روش های یادگیری و یاددهی فعال به طوری که دانش آموز فعال و معلم راهبر شود در دست انجام است.
وی افزود: کنشگر اصلی در کلاس درس باید دانش آموز باشد. تغییر و تحول در چیدمان کلاس درس از دیگر برنامه هاست . ارتقای نرم افزار در کلاس درس نیز از دیگر راهبردهای ما در این برنامه محسوب می شود و در شهر قدس هم به صورت کامل در حال انجام است. بنا داریم با حضور دکتر پزشکیان در شهر قدس، افتتاحیه بزرگی صورت گیرد.
{{name}}
{{content}}