بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
قم- دبیر همایش یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم گفت: احیای حوزه علمیه توسط آیت الله حائری، از جهاتی با ایجاد حکومت اسلامی برابری می کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر همایش یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم عصر چهارشنبه در نشست خبری این رویداد با اشاره به قدمت کهن این نهاد دینی، اظهار کرد: حوزه علمیه قم از قرن سوم هجری آغاز به فعالیت کرده و در طول تاریخ با وجود فراز و نشیب ها، جایگاه خود را در میان نهادهای علمی و دینی حفظ کرده است.
وی با اشاره به نقش محوری شهر قم در ترویج علوم دینی، گفت: قم همواره جلوه گاه فرهنگ، علم و دیانت در جهان اسلام بوده و حضور بزرگانی چون شیخ صدوق موجب شکوفایی حوزه در قرون اولیه شده است، هرچند تغییر حکومت ها و تهاجمات تاریخی این مسیر را با دشواری هایی مواجه کرد.
حجت الاسلام مقیمی در ادامه با تشریح وقایع تأثیرگذار در تاریخ حوزه، افزود: نقطه عطفی که مسیر حوزه علمیه قم را وارد مرحله ای تازه کرد، حضور مؤثر حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی بود و تأسیس مجدد حوزه، بازتعریف ساختار آموزشی و همچنین ارائه خدمات اجتماعی توسط ایشان، نقش پررنگی در تثبیت جایگاه علمی قم داشت.
دبیر همایش یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) ادامه دهنده راه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری در انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: احیای حوزه علمیه توسط حاج شیخ در آن زمان، از جهاتی با ایجاد حکومت اسلامی و مبارزه با ظلم برابری می کرد و اساساً شکل گیری این انقلاب، بدون آن بنیان گذاری علمی و معنوی ممکن نبود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، از رونمایی موسوعه محقق حائری خبر داد و بیان کرد: حاصل تلاش چهارساله تیم پژوهشی، گردآوری بیست جلد از آثار فقهی و علمی، یک جلد ویژه در شرح حال و مدخل ایشان و یک جلد نیز حاوی اسناد و مدارک تاریخی مربوط به این فقیه نام آور است.
مقیمی در پایان از انتشار نیمی از محتوای علمی همایش در قالب مقالات تخصصی خبر داد و گفت: تاکنون 22 نشریه معتبر اقدام به چاپ مقالات ارائه شده در این همایش کرده اند که گام مهمی در تبیین و گسترش اندیشه های علمای بزرگ شیعه محسوب می شود.
{{name}}
{{content}}