بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
علی مطهری گفت: میانگین نرخ باسوادی در کشور 98 درصد است و این درصد برای آذربایجان غربی روی عدد 96.2 قرار گرفته که اختلاف بسیار ناچیز و قابل اغماضی است، به طوری که می توان گفت با آمار کشوری پایاپای حرکت می کنیم.
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: سال 1355 براساس سرشماری در رده سنی شش سال و بالاتر نرخ باسوادی در استان 38.26 درصد و میانگین کشور 47.5 درصد بود که اختلاف 10 درصدی را بین آمار استانی و کشوری شاهد بودیم.
وی افزود: آمار نرخ باسوادی در رده سنی شش سال و بالاتر در سال 1395 به 82 درصد در استان و 87.6 در کشور رسیده که به یُمن انقلاب اسلامی اختلاف بین میانگین استانی و کشوری به عدد 5.6 درصد رسیده که قابل توجه است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در سال 1355 در رده سنی 10 تا 49 سال نیز میانگین نرخ باسوادی در آذربایجان غربی 37.01 درصد بوده که این آمار در کشور رقم 48.8 درصدی را نشان می داد که اختلاف آن نزدیک به 12 درصد بود، اما با سرشماری سال 1395 میانگین استان رقم 90.7 درصد و میانگین کشور 94.7 درصد را نشان داد که نشان می دهد اختلاف استان با کشور 8 درصد کاهش پیدا کرده که آن چیزی جز زحمات شبانه روزی همکاران نهضت سوادآموزی نیست.
وی تصریح کرد: میانگین نرخ باسوادی در کشور 98 درصد است و این درصد برای آذربایجان غربی روی عدد 96.2 قرار گرفته که اختلاف بسیار ناچیز و قابل اغماضی است، به طوری که می توان گفت با آمار کشوری پایاپای حرکت می کنیم.
مطهری گفت: در استان دو هزار و 100 آموزش دهنده وجود دارد و دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال با این همکاران برگزار می شود که در سال تحصیلی 1403 – 1402 برای دوره های سوادآموزی 22 هزار و 600 نفر را پذیرش کرده و تحت آموزش داریم.
وی بیان کرد: مدل های ارائه خدمات به افراد تحت پوشش متفاوت است که بسته به شرایط فرق می کند، آموزش های ما فرد به فرد، گروهی، کلاسی، تلفیقی یا خودآموز است و آموزش و پرورش به طور رایگان وظیفه تأمین فضای آموزشی، افراد آموزش دهنده، کتاب و نوشت افزار را برعهده دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: برای جذب افراد بی سواد کار هایی که صورت گرفته به دو طریق دسته بندی می شود، در دنیا معمولاً جریان های سوادآموزی الزاماتی را معین می کنند که اگر کسی باسواد نشود از حق و حقوق اجتماعی محروم می شود، اما در ایران جریان سوادآموزی مبتنی بر آگاهی و آگاهی سازی بوده که مبتنی بر گفتمان رشد و پیشرفت و تعالی است که فرد بی سواد ترغیب می شود تا فهمی از مشکلش داشته باشد و سپس جذب شده و ثبت نام کرده، آموزش دیده و رشد می کند.
وی اظهار کرد: مهم ترین برنامه در سال جاری طرح مدرسه محوری است، چراکه ما مدرسه را به عنوان پایگاه و مرجع اجرای برنامه های سوادآموزی تعیین کرده ایم و مدیران مدارس باید با بهره گیری از ظرفیت فرهنگیان شاغل و بازنشسته و کارکنان دولت نسبت به شناسایی، متقاعدسازی و جذب و ثبت نام و آموزش بی سوادان و کم سوادان محدوده مدرسه اقدام کنند.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}