اپل 150 میلیون یورو در فرانسه جریمه شد

اپل به دلیل سوء استفاده از موقعیت برتر خود در تبلیغات برنامه های تلفن همراه در دستگاههایش از طریق یک ابزار کنترل حریم خصوصی، توسط رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه، 150 میلیون یورو (162.4 میلیون دلار) جریمه شد.

به گزارش مشرق ، این جریمه، اولین جریمه صادره از سوی یک رگولاتور بر سر ابزار شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل است و یک سال پس از آن صادر می شود که اتحادیه اروپا، این شرکت آمریکایی را به دلیل سرکوب رقابت سرویسهای پخش موسیقی رقیب در فروشگاه برنامه اش، 1.8 میلیارد یورو جریمه کرد.

رئیس سازمان رقابت فرانسه، نگرانی ها مبنی بر اینکه این تصمیم، باعث واکنش تلافی جویانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهد شد، را رد کرد. ترامپ تهدید کرده است که کشورهای اتحادیه اروپا را که شرکت های آمریکایی را جریمه می کنند، جریمه خواهد کرد.

ابزار ATT به کاربران آیفون و آی پد اجازه می دهد تصمیم بگیرند که کدام برنامه ها می توانند فعالیت آن ها را ردیابی کنند. شرکت های تبلیغات دیجیتال و بازی های موبایلی شکایت داشتند که این امر باعث گران تر شدن و دشوار شدن تبلیغات برندها در پلتفرم های اپل شده است.

اپل در بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که ما از تصمیم امروز ناامید هستیم، سازمان رقابت فرانسه نیاز به تغییر خاصی در ابزار ATT را الزامی نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پرونده فرانسه که دوره 2021 تا 2023 را در بر می گیرد، با شکایت چندین انجمن برای تبلیغ کنندگان آنلاین، ناشران و شبکه های اینترنتی که اپل را به سوء استفاده از قدرت بازار خود متهم می کردند، آغاز شد.

نظرات

captcha