بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
در مدیریت به هر کس مسئولیّت می دهیم باید ابزار کار او را در اختیارش قرار دهیم و در مدیریّت صحیح، راهنمایی از مدیر، و عمل از مردم است.
خبرگزاری مهر-گروه دین و اندیشه: خداوند متعال دین اسلام را برای هدایت انسان ها فرستاده و هر آنچه را برای رسیدن به بالاترین قله فضیلت بدان نیازمندند برایشان تبیین فرموده است. در طرح ملی زندگی با آیه، هر روز ماه مبارک رمضان، مهمان یک آیه از آیات کلام وحی خواهیم بود. تفسیر و تلاش برای فهم قرآن کریم از زمان پیامبر اعظم ( ص) تا به امروز ادامه داشته است و جاودانگی قرآن سبب می شود تا تفسیر آن کتاب در هر عصر و زمانی ادامه یابد؛ چرا که آیات قرآن، مهم ترین و نخستین منبع برای فهم دین به شمار می روند.مهم ترین ویژگی تفسیری که در ادامه، آن را مشاهده می کنید، کوشش در تبیین بعد هدایتی قرآن، یعنی هدف اصلی نزول است: «هُدیً لِلنَّاسِ ».در این تفسیر فقط به کشف معنا و ذکر پاره ای الفاظ و عبارات تفسیری صرف بسنده نمی شود؛ بلکه آنها درآمدی برای تبیین ابعاد هدایتی کلام خداوند قرار داده شده و مخاطب را از معبر لفظ به معنا و از معبر معنا به بلندای هدایت قرآن، سوق می دهد.
طرح زندگی با آیه ها درصدد است که عموم مردم را با مفاهیم آیات منتخب بیش از پیش آشنا کند و خبرگزاری مهر در مجموعه مطالب «زندگی با آیه ها » به صورت تفصیلی و تصویری با بیان استاد محمدعلی انصاری مفسر قرآن کریم، تفسیر این آیات مبارکه را تقدیم نگاه مخاطبان می کند.
سوره حدید آیه 25
لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بالْغَیْب ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ
همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و ترازو [ ی تشخیص حق از باطل] نازل کردیم تا مردم به عدالت بر خیزند، و آهن را که در آن برای مردم قوت و نیرویی سخت و سودهایی است، فرود آوردیم و تا خدا مشخص بدارد چه کسانی او و پیامبرانش را در غیاب پیامبران یاری می دهند؛ یقیناً خدا نیرومند و توانای شکست ناپذیر است.
نکته ها
مراد از « البینات »، معجزاتِ روشنگر است که حجّت را بر مردم تمام می کند و مراد از « الْکِتابَ »، وحی آسمانی است که باید مکتوب شود و کتاب گردد.
مراد از «میزان»، یا همین ترازوی مورد استفاده در داد و ستدهاست که نماد قسط و عدالت است و یا قوانین شریعت که معیار سنجش حق از باطل است و یا عقلِ بشر، که میزان شناخت نیک از بد است. «1»
مراد از انزال آهن در « أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ »، شبیه انزال چهارپایان در « أَنْزَلَ لَکُمْ مِنَ الْأَنْعامِ ثَمانِیَةَ أَزْواجٍ » «2» می باشد. زیرا بر اساس آیه ی «وَ إِنْ مِنْ شَیْ ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزّلُهُ إِلَّا بقَدَرٍ مَعْلُومٍ » «3» منشأ وجودی هر چیز نزد خداوند است و او هر موجودی را پس از تعیین حدود وجودیش ، به این عالم می آورد، که این خود نوعی نزول است. «4»
مراد از یَنْصُرُهُ … بالْغَیْب آن است که خدای نادیده و رسولان او را بی آنکه دیده باشند یاری کنند و روشن است که مراد از یاری خدا، یاری دین اوست که توسط رسولان به مردم ابلاغ شده است.
بهره گیری از آهن، بارها در قرآن مطرح شده است. ذوالقرنین برای ساختن سد معروف خود، از مردم، آهن تقاضا کرد. نرم شدن آهن در دست حضرت داود ، یکی از نعمت های ویژه خداوند به اوست، «أَلَنَّا لَهُ الْحَدیدَ » «5» در این آیه نیز برای آهن کلمه منافع به کار رفته است، در قیامت نیز برخی ابزار عذاب مجرمان از آهن است. «وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدیدٍ » «6»
1- در مدیریّت به هر کس مسئولیّت می دهیم باید ابزار کار او را در اختیارش قرار دهیم. أَرْسَلْنا رُسُلَنا بالْبَیِّناتِ وَ … الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ
2- در مدیریّت صحیح، راهنمایی از مدیر، و عمل از مردم است. أَرْسَلْنا … الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ … لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ »
3- عدالت واقعی در سایه قانون و رهبر الهی است. رُسُلَنا ... الْکِتابَ ... لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ
4- فلسفه نبوّت، ایجاد عدالت است. أَرْسَلْنا رُسُلَنا … لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ
5- بعد از اتمام حجّت از طرف خداوند، مسئولیّت با مردم است که برای عمل و اجرا بپاخیزند . أَرْسَلْنا … أَنْزَلْنا… لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ
6- عدالت در تمام ابعاد مطلوب است. « بالْقِسْطِ » مطلق آمده که شامل همه چیز می شود. « لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ »
7- تمام انبیا، یک هدف دارند. أَرْسَلْنا رُسُلَنا … لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ
8- مردم باید حکومت و تشکیلات داشته باشند تا بتوانند برای قسط بپاخیزند و جلو طغیانگران را بگیرند. « لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ »
9- اول کار فرهنگی و تربیتی، بعد اعمال قدرت و تنبیه. أَنْزَلْنا … الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ …وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ
10- جامعه به سه قوه نیاز دارد: مقنّنه، «الْکِتابَ »، قضائیّه « الْمِیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ » و مجریّه. « أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ»
11- با موانع گسترش عدالت، باید برخورد شدید کرد. « لِیَقُومَ النَّاسُ بالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ»
12- پذیرش دعوت انبیا در حقیقت نصرت خداست. «وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ »
13- حمایت از دین و اولیای خدا، زمانی ارزش دارد که از باطن دل و طیب نفس باشد. «مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بالْغَیْب »
14- گمان نکنیم خداوند به نصرت ما محتاج است. لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ … إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ
{{name}}
{{content}}