ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی در ایام نوروز

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت سازمان هواپیمایی بر عملیات هوانوردی و رعایت حقوق مسافر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمیدرضا صانعی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت بر عملیات هوانوردی و رعایت دستورالعمل حقوق مسافر را که همزمان با افزایش سفرهای نوروزی از تاریخ 23 اسفندماه 1403 لغایت 17 فروردین ماه 1404 است را تشریح کرد و گفت: در این ایام برنامه های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر بازرسی های معمول عملیاتی که شامل نظارت بر عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، خدمات فرودگاهی، عملیات هوانوردی و خدمات فرودگاهی است، بر نحوه ارائه خدمات شرکت های هواپیمایی به مسافرین و رعایت حقوق مسافرین متمرکز شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، وی افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز 1404 (occ) به صورت برخط بوده است.

صانعی گفت: این مرکز با هدف به حداقل رساندن تأخیر پروازها و ساماندهی پروازهای تأخیری و ابطالی و با حضور برخط نمایندگان شرکت های هواپیمایی، فرودگاه های کشور و سایر ذینفعان که به نحوی در انجام پروازها نقش دارند آغاز به کار کرده است و به فعالیت خود ادامه می دهد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اولویت ها و الزامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام تاکید بر رعایت دستورالعمل حقوق مسافر از سوی شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و متولیان صنعت هوایی است.

صانعی تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی و دفاتر ارائه دهنده خدمات مسافرت هواپیمایی مکلف به پاسخگویی تلفنی به شکایات و درخواست های مسافرین هواپیمایی هستند. لازم به ذکر است اطلاعات تماس شرکت های هواپیمایی بر روی سامانه حقوق مسافر به آدرس https://farasa.cao.ir در دسترس عموم قرار داد.

وی یادآور شد: در صورتی که پیگیری از شرکت های هواپیمایی و دفاتر فروش خدمات مسافرت هوایی نتیجه بخش نبود مسافران می توانند نسبت به ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام کنند.

نظرات

captcha