ثبت 50 هزار تماس مردمی با مرکز نظارت مردمی دیوان محاسبات در سال 1403

گزارش عملکرد مرکز نظارت و ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور در سال 1403 نشان از ثبت بیش از 50 هزار تماس مردمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی عملکرد مرکز نظارت و ارتباطات مردمی دیوان محاسبات در سال 1403 نشان می دهد که در راستای توسعه نظارت همگانی بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی، بیش از 50 هزار تماس مردمی، توسط کارشناسان و اپراتورهای سیستمی سامانه 198 ضبط شده است.

در این گزارش بیان شده است که بیشترین فراوانی گزارش های مردمی را احتمال تضییع بیت المال و حقوق افراد، سوءاستفاده از امکانات دولتی، ترک فعل ها، ارتقا و انتصاب های غیرقانونی، زمین خواری و عدم رعایت قانون در واگذاری ها تشکیل می دهد.

شایان ذکر است، پس از بررسی و پالایش، از مجموع گزارش های دریافتی تعداد 746 مورد مستند و قابل رسیدگی بوده که پس از ثبت، پیگیری ها و اقدامات لازم انجام شده است.

نظرات

captcha