بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
نمایشگاه بهاره تهران در نقاط مختلف پایتخت در حال برگزاری است، عده ای معتقدند که در مقایسه با سال های گذشته از کیفیت آن کاسته شده، تعدادی دیگر این فضا را مناسب تمام اقشار جامعه می دانند...
به گزارش مشرق ، شور و شوق خرید نوروزی در نمایشگاه بهاره همواره فرصتی مناسب برای خرید شب عید و تهیه مایحتاج نوروزی است.
در این میان، امسال نمایشگاه بهاره در بوستان ارم تهران، بوستان ولایت، فرهنگسرای خاوران و فرهنگسرای اشراق و مصلی امام خمینی (ره) از 15 تا 27 اسفند، برپا است، این نمایشگاه ها شامل غرفه های مختلفی از جمله پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه، کیف و کفش، چادر و روسری، عینک، مانتو، شال، کالاهای خواب، لوازم آرایشی، لوازم ورزشی، محصولات صنایع دستی، مواد غذایی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، نبات و آب نبات است.
غرفه های پررونق: خوراکی ها در صدر محبوبیت
از همان ابتدای ورود به نمایشگاه، شلوغی غرفه های خوراکی بیش از هر چیز دیگر به چشم می آید. غرفه هایی که انواع آجیل، نقل، سوهان، شکلات و میوه های خشک را عرضه می کنند، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده اند. شاید دلیل این استقبال، علاوه بر نیاز مردم به خرید تنقلات شب عید، امکان امتحان و پذیرایی رایگان از مشتریان است.
تعارف یک مشت آجیل تازه یا یک قطعه سوهان داغ، بهانه ای می شود تا خریداران ترغیب شوند و در نهایت خرید کنند. تقریباً در تمام نمایشگاه، از سمت راست تا چپ، غرفه های خوراکی پررونق ترین بخش محسوب می شوند. برخی از فروشندگان نیز برای جذب مشتری بیشتر، در بیرون از غرفه محصولاتشان را به نمایش گذاشته و از مردم برای خرید دعوت می کنند.
بازدیدکنندگان درباره نمایشگاه نظرات متفاوتی داشتند، برخی از آنها به دنبال خرید برای شب عید بودند و بر این باور بودند که حتی با وجود مشکلات اقتصادی، باید برای خانواده و کودکان خود خرید کنند. در مقابل، برخی دیگر به دلیل شرایط اقتصادی نامساعد فقط برای گشت و گذار و خرید مایحتاج ضروری آمده بودند.
پدری که به همراه پسرانش در حال گشت در نمایشگاه بود می گوید آمده تا آجیل شب عید بخرد و برود و خرید دیگری ندارد؛ می گوید هرچیزی را نخری آجیل را باید بخری، در تعطیلات نوروز باید جلوی میهمان آجیل و شیرینی گذاشت، برای همین آمدم 2 کیلو آجیل بخرم و بروم.
عرضه آجیل در کنار قابلمه
یکی از ویژگی های عجیب این نمایشگاه، حضور غرفه های ناهماهنگ در کنار یکدیگر است؛ به طوری که در میان غرفه آجیل فروشی، غرفه فروش ظروف یا حتی فروش لباس و پارچه نیز دیده می شود. این موضوع نظم و ترتیب را تحت تاثیر قرار داده و خریداران را با گیجی همراه کرده است.
در سالن شماره c که محل فروش شیرینی و آجیل است برخی غرفه ها نیز به فروش ظرف و ظروف مشغول هستند که نشان از بی سلیقگی برگزار کنندگان نمایشگاه دارد، همچنین در سالن A که مختص لباس است فروش لوازم سفره عید با آن هماهنگی ندارد.
پوشاک و چالش نبود اتاق پرو
در کنار غرفه های خوراکی، بخش پوشاک نیز یکی از اصلی ترین قسمت های نمایشگاه است. یکی از بزرگ ترین غرفه های این بخش، غرفه لباس های مردانه و زنانه را عرضه می کند. نکته ای که به وضوح در نمایشگاه به چشم می آید، نبود اتاق پرو در غرفه های پوشاک است. خریداران مجبورند لباس ها را روبروی خود نگه دارند و از همراهانشان نظر خواهی کنند، یا در میان جمعیت، در همان غرفه لباس را امتحان کنند. این موضوع به خصوص برای خانم ها چالش بزرگی محسوب می شود.
صنایع دستی و وسایل تزئینی نوروزی در میان شلوغی غرفه های پوشاک و خوراکی، غرفه های صنایع دستی و وسایل تزئینی نوروزی نیز به چشم می خورند. این غرفه ها محصولاتی همچون وسایل سفره های هفت سین، تخم مرغ های رنگی و انواع ظروف سنتی را عرضه می کنند. بسیاری از این محصولات دست ساز بوده و مشتریان خاص خود را دارند. برخی غرفه ها نیز انواع گل های مصنوعی و طبیعی را برای تزئین سفره هفت سین ارائه می دهند که باعث ایجاد جلوه ای خاص در نمایشگاه شده است.
استقبال از غرفه های خوراکی به ویژه آجیل و شیرینی، نشان از اهمیت این محصولات در سفره های ایرانی دارد. در کنار آن، غرفه های پوشاک، صنایع دستی و تزئینات نوروزی نیز سهم خود را از بازار این نمایشگاه دارند. هرچند چالش هایی مانند نبود اتاق پرو در بخش پوشاک وجود دارد، اما به طور کلی این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای خرید شب عید و تجربه حال وهوای نوروزی در کنار خانواده است همچنین، برخورد صمیمانه غرفه داران و تنوع محصولات ارائه شده، نمایشگاه را به گزینه ای جذاب برای خریداران نوروزی تبدیل کرده است.
نظر متفاوت فروشندگان
در بخش پوشاک، سالن های A، B و C نمایشگاه ارم که به فروش لباس های مردانه و بچه گانه اختصاص دارد. گفت وگو با فروشندگان نشان داد که نظرات متفاوتی درباره فروش امسال وجود دارد، یکی از فروشندگان لباس بچه گانه معتقد بود که امسال فروش خوبی نداشته و اجاره غرفه نیز برایش به صرفه نبوده است.
وی که همراه فرزندش به فروشندگی مشغول است می گوید فروششان سال گذشته حداقل 2 برابر بوده است. البته نظر همه فروشندگان نیز یکی نیست، فروشنده دیگری که جوراب می فروخت، از فروش خوب و اجاره معقول خود رضایت داشت. وی می گوید درست که وضع بازار خیلی خوب نیست اما مردم در شب عید خرید می کنند.
کیفیت لباس های عرضه شده در این نمایشگاه، به طور کلی متوسط به نظر می رسد. برخی از لباس ها از تولیدات داخلی با کیفیت پایین و برخی دیگر از جنس های خارجی که چنگی به دل نمی زنند؛ این مسأله باعث شد که کیفیت کلی پوشاک چشمگیر نباشد.
خریداران نیز، نظر این چنینی دارند؛ مادری که به همراه سه فرزندش به نمایشگاه بهاره آمده، می گوید به خاطر نزدیکی محل نمایشگاه با منزلش به اینجا آمده اما قیمت ها با مغازه های دیگر تفاوت چندانی ندارد، امشب به همراه بچه ها آمده ایم تا گشت و گذار کنیم؛ اگر لباس قیمت مناسبی بود خریداری کنیم.
پدر یک خانواده پنج نفره دیگر که در حال خرید هستند به خبرنگار ایرنا می گوید: کیفیت اجناس خوب نیست اما ما چاره ای جز خرید این اجناس نداریم نمی توان شب عید برای کودکان خرید نکرد، بچه ها درکی بی پولی ندارند، شب عید برای آنها شب عید است باید لباس جدید برایشان خرید.
{{name}}
{{content}}