بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
شاهرود- تصمیم عجیب مدیران استان سمنان مبنی بر تعیین محدودیت 110 کیلومتر بر ساعت در کریدور تردد یوزپلنگ در میاندشت میامی شگفتی همگان را به همراه داشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، کریدور میاندشت که بیشترین میزان تردد یوزها و متأسفانه بیشترین میزان تلفات را نیز از این گونه نادر جانوری داشته، نزدیک به یک دهه است که توسط مدیران دولتی در کش و قوس ایمن سازی قرار دارد.
این کریدور البته وعده های سه رئیس جمهور مختلف را در 15 سال اخیر به چشم دیده که هیچ کدامشان کاملاً عملی نشده اند و در آخرین اقدام هم نصب فنس برای عدم ورود یوزها به جاده اصلی تهران - مشهد در میاندشت میامی در دست اجرا است.
مسئولان در این کریدور که دو سوی آن فنس کشی می شود و روشنایی آن هم تأمین خواهد شد، چهار دوربین را هم قرار است نصب کنند و در مصوبه شورای ترافیک ابتدای سال جاری مقرر شد که محدودیت سرعتی نیز در این منطقه وضع شود.
حالا اما محمد درویش کنشگر محیط زیست پرده از ماجرایی عجیب پرده برداشته است، وی که در گفت وگو با خبرنگار مهر، صحبت می کرد، اعلام داشت: تصمیم مدیران استان سمنان باز هم به ضرر یوزپلنگ آسیایی تمام شد و روز چهارشنبه 22 اسفندماه 1403، در استانداری سمنان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز افزایش سرعت خودروها در جاده پرخطر میامی-عباس آباد در مسیر تهران-مشهد مصوب شد.
درویش بیان کرد: تاکنون در این جاده 9 یوزپلنگ آسیایی در اثر تصادف با خودروها کشته شده اند و حالا که تنها 17 قلاده یوز شناسایی شده در ایران وجود دارد تصمیم افزایش سرعت خودروها آن هم محدوده ای که مهمترین زیستگاه یوز آسیایی به شمار می رود، تصمیم پرسش برانگیزی است.
وی افزود: در تابستان 1402 کمیسیون ایمنی راه ها مصوب کرد که سرعت مجاز خودروها در جاده عباس آباد از 110 کیلومتر به 80 کیلومتر کاهش یابد تا یوزها در این جاده تلف نشوند بر اساس این مصوبه که دستور دادگستری سمنان را هم داشت، در محدوده 55 چند کیلومتری جاده عباس آباد، دوربین های کنترل سرعت و تابلوهای هشداردهنده نصب و با رانندگان متخلف برخورد شد اما حالا مدیران سمنان مصوب کردند که سرعت خودروهای عبوری در این جاده به شرایط سابق یعنی 110 کیلومتر برسد.
این کنشگر محیط زیست با طرح این سوال که تصمیم استانداری سمنان در این مورد، بیانگر بی توجهی به مطالبه آن دسته از ایرانیانی است که دو سال پیش در کارزاری خواستار کاهش سرعت خودروها در جاده عباس آباد با هدف حفظ آخرین نفرات از یوزه ای آسیایی شدند. باید دید سازمان محیط زیست چه واکنشی در قبال این تصمیم دارد؟ بیان کرد: امیدوارم شینا انصاری رئیس سازمان محیط زیست مستقیم و به سرعت به این ماجرا ورود کرده و اجازه بروز یک فاجعه جدید را در نوروز 1404 ندهد.
{{name}}
{{content}}