بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
مشهد - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در جامعه ای که شهید اثرگذار باشد، ارزشها متحول می شود، در این جامعه خدمت به مردم ارزش است.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر پنجشنبه در دومین سالگرد شهادت شهدای رمضان که در تالار قدس حرم مطهر امام رضا ( ع) برگزار شد، با بیان این که پروردگار در دو آیه در مورد شهید ویژگی هایی بیان می کند، اظهار کرد: خداوند در آیه 169 سوره آل عمران می فرماید « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سَبیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبّهِمْ یُرْزَقُونَ » و در آیه 154 سوره بقره می فرماید « وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ ».
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این که خداوند در آیه اول برای ما نسبت به شهید و شهادت اندیشه سازی و تولید فکر می کند، ادامه داد: تفکر و اندیشه های ما، هم از نظر نتیجه و هم از نظر ماهیت اقسام مختلف دارد؛ گاهی اندیشه ای برای انسان به وجود می آید که جنبه حسابگری انسان را در زندگی تنظیم می کند که در بین اندیشه ها و افکار ما، اندیشه ای که محاسبات زندگی را انجام می دهد عملی تر از سایر اندیشه ها و افکار ماست.
وی با بیان این که خداوند با عبارت « وَلَا تَحْسَبَنَّ »، اندیشه حسابگر انسان را خطاب قرار می دهد تا شهید را «مُرده» حساب نکند، اضافه کرد: اگر بنا شد شهید را حاضر و ناظر در زندگانی خود بدانیم و همان راه و روش شهید را در زندگی پیاده کنیم، و در مقیاس بزرگ تر، جامعه نیز شهید را اثرگذار بر خود و جامعه بداند، زندگی اجتماعی خود را بر اساس خط حرکتی شهید تنظیم می کند.
خدمت به مردم در جامعه شهادت طلب، ارزش است
علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر بنا شد انسان در راه خدا عزیزترین دارایی خود یعنی جانش را بدهد، آن جامعه در خط شهادت قرار می گیرد و دیگر در این جامعه ثروت، قدرت و رفاه طلبی ارزش نیست؛ در جامعه ای که شهید اثرگذار باشد، ارزش ها متحول می شود، در این جامعه خدمت به مردم ارزش است، هستی را در راه دین دادن، ارزش است و در جبهه مقابله با کفر ایستادن، با استکبار و کفر جنگیدن و تا منتها درجه مقاومت ایستادن و صبر کردن به ارزش تبدیل می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به آیه 154 سوره بقره اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید «به افرادی که در راه خدا کشته شده اند نگویید مرده»، یعنی تنها به این که بگوییم شهید فلانی و نگوییم مرحوم فلانی، کفایت نکنید؛ خدا می خواهد بگوید در شعارها و مظاهر زندگی شما، شهید باید زندگی کند و زنده باشد، شهید باید در تمام شئون زندگانی اجتماعی شما، حاضر و مجسم باشد.
وی به بیان دو ویژگی این دو آیه پرداخت و ابراز کرد: خداوند در انتهای آیه 163 سوره آل عمران می فرماید «شهدا زنده هایی هستند که نزد پروردگار مرزوق هستند» و در انتهای آیه 154 سوره بقره می گوید «آنان دارای حیات هستند ولی شما نمی دانید»، چرا خدا اینطور خطاب می کند؟
زنده بودن شهید اندیشه ای حقیقی است
علم الهدی با بیان این که افکار و اندیشه های انسان دارای دو ریشه است، خاطرنشان کرد: یکی نوع اندیشه است که از یک مبدأ اتخاذ شده و در مقابل سلسله افکار و اندیشه هایی است که مبدأی ندارد و تخیلات برای شما تولید اندیشه کرده، خدا می گوید این که ما می گوئیم برای شهید حساب زنده باز کنید و روی اثرگذاری او در زندگی اجتماعی خود حساب کنید، یک اندیشه تخیلی نیست بلکه یک مبدأ اندیشه ای دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خدا که می فرماید شهید زنده است، این طور نیست که تنها زنده ای غرق در نعمت های خدا باشد، شهید در زندگی امروز شما حضور دارد، شاهد بر این زندگی است و مراقب جریان های خط شهادت خود هست.
اهتمام شهدای رمضان در خدمت به مردم
علم الهدی در تبیین حضور شهید در جریان زندگی اجتماعی ما، بیان کرد: شهادت تنها یک عملیات فدایی شدن در راه خدا نیست، فدایی شدن در راه خدا پایان یک مسیر است و اصل شهادت، شهادت در یک مسیر و خط است؛ شهید عمر خود در زندگی را پای هدف و خطی گذاشته، پرچمی در دست داشته که آن را زمین نمی گذارد و ناظر ادامه آن خط در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت حرکت مسؤولان و جامعه در خط شهادتِ شهید، اظهار کرد: شهید اصلانی پیش از شهادتش به عنوان عنصری که در بسیاری حرکت های خدماتی، عمرانی و فرهنگی حاشیه شهر موقعیتی اثرگذار داشت، شناخته می شد، پیش نمی آمد که موردی به ایشان ارجاع داده شود و ایشان از انجام آن استقبال نکند و علاوه بر ایشان، شهید دارایی با این که جوانی کم سن و سال بود ولی در عرصه روحانیت و خدمت همت بالایی داشت.
زیست در بستر شهادت
وی با بیان این که همه بستر زندگی شهید اصلانی شهادت بود، اضافه کرد: تفسیر شهید، فدایی شدن در راه خدا است و می بینیم همه زندگی و حرکات شهید اصلانی، سرمایه گذاری جان، مال و آبرو در راه خدا بود، این معنای زندگی در خط شهادت است.
علم الهدی با تأکید بر این که این حادثه ناگوار نشانگر در کمین بودن دشمن است، تصریح کرد: فکر نکنیم حتماً باید جنگی شروع شود و لشگرکشی شود تا دشمن خود را در تجهیزات نظامی نشان دهد، دشمن هرطور بتواند زهر خودش را می ریزد و در خط اسلام زدایی، دشمنی با خدا و پیغمبر و دشمنی با دین ظاهر می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که این دشمن تنها دشمن آب، خاک و نژاد نیست بلکه دشمن خدا و دشمن اهل بیت پیغمبر (ص) است، متذکر شد: آن روز که این عنصر ناپاک در صحن مطهر امام هشتم ( ع) دست به این جنایت می زند، دلیل هدف گرفتن این سه روحانی برای یک اقدام جنایتکارانه چه بود؟ آیا با آنان سابقه عداوت و دشمنی داشته است؟ نه، سه عنصری را هدف گرفته که آنان را وابسته به اهل بیت پیغمبر (ص) می داند و در واقع دشمنی با اهل بیت پیغمبر (ص) را در این اقدام اجرا کرد.
وی ادامه داد: از روز آغاز رسالت پیامبر ( ص) تا امامت، هیچکدام از ائمه ( ع) دشمن شخصی نداشتند، بلکه تمامی دشمنی با خدا و دین خدا بود، چرا که ائمه ( ع) از دین خدا پاسداری می کردند و با آنان دشمن بودند، امروز هم در عرصه زندگانی دنیای کفر امروز در شرق و غرب از نظام ما، رهبری ما، مسؤولین و روحانیت ما گرفته تا هرکسی که نشانی از اهل بیت پیغمبر ( ص) و نمادی از رسول الله ( ص) داشته باشد، دنیای کفر با او دشمن است و برای این دشمنی کمین می کند.
{{name}}
{{content}}