ضرورت تدوین طرح عملیاتی در خصوص آمایش آموزش عالی

مدیر امور آموزش عالی معاونت آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری با اشاره به سوابق ماموریت گرایی و آمایش آموزش عالی، بر ضرورت تدوین طرحی عملیاتی با لحاظ زیرنظام ها، نیازها و مزیت مناطق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه هم اندیشی با هدف تحقق اولویت های ستاد علم و فناوری، با حضور روسای پژوهشکده ها و اندیشکده های دولتی و غیردولتی و به همت معاونت آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر میثم داوری، مدیر امور آموزش عالی معاونت آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری، با اشاره به سوابق ماموریت گرایی و آمایش آموزش عالی در کشور، بر ضرورت تدوین طرحی عملیاتی با در نظر گرفتن الزامات سطوح عملکردی موسسات، تنوع زیر نظام ها، نیازها و مزیت های مناطق مختلف کشور و ترسیم جایگاه هر یک از بازیگران و نحوه تعامل میان آن ها تاکید کرد.

درادامه، دکتر صالح رشید، رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، گزارشی از طرح تحول در نظام حکمرانی آموزش عالی کشور با تمرکز بر آمایش آموزش عالی، به شکل مختصر تشریح و ارائه داد. این گزارش با هدف بررسی راهکارهای بهبود حکمرانی در نظام آموزش عالی و انطباق آن با نیازهای روز جامعه و پیشرفت های علمی، ارائه شد.

در پایان این نشست، دکتر سلیمی ضمن قدردانی از حاضران، خواستار ارائه گزارشات و پژوهش های انجام یافته در این حوزه از سوی سایر اندیشکده ها و پژوهشکده ها شد. این درخواست به منظور تجمیع نظرات و استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در کشور، برای تدوین راهکارهای موثر و کارآمد در حوزه علم و فناوری انجام شد.

برگزاری این جلسات هم اندیشی، گامی مهم در راستای تحقق اهداف و اولویت های ستاد علم و فناوری و توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های علمی و پژوهشی محسوب می شود. و انتظار می رود با بهره گیری از نظرات متخصصان و صاحب نظران، بتوان به راهکارهای عملی و قابل اجرا برای رفع چالش ها و دستیابی به اهداف عالی در این حوزه دست یافت.

نظرات

captcha