بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
رییس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش دوباره قیمت حمل و نقل در بهمن ماه امسال به دلیل افزایش 150 درصدی قیمت قطعات و لوازم یدکی و لاستیک بود که در مجموع افزایش 55 درصدی قیمت حمل و نقل را در سال جاری رقم زد.
به گزارش ایلنا، افزایش قیمت حمل و نقل بار برای بار دوم در سال جاری اِعمال شد و به گفته وزیر جهاد کشاورزی این اتفاق تاثیر خود را بر قیمت تمام شده تولید محصولات کشاورزی گذاشته است.
رضا رستمی، رییس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، جزئیات این افزایش قیمت دوباره را تشریح کرد و گفت: افزایش قیمت حمل و نقل از 25 بهمن سال جاری و به میزان 25 درصد اعمال شده است و این دومین بار است که در سال جاری قیمت این خدمت بالا می رود، نخستین بار در خرداد نیز هزینه حمل و نقل به میزان 30 درصد افزایش پیدا کرد و در نتیجه در طول سال جاری هزینه حمل افزایش 55درصدی داشت.
وی در پاسخ به اینکه چه الزامی برای افزایش دوباره قیمت ها وجود داشت و آیا نرخ های جدید به رضایت فعالان صنعت حمل و نقل انجامیده است، اظهار کرد: درخواست ما افزایش 100 درصدی هزینه حمل بود زیرا قیمت قطعات و لوازم یدکی و لاستیک در بهمن ماه نسبت به خرداد ماه 150 درصد افزایش پیدا کرده بود و این افزایش 150 درصدی برآمده از جهش نرخ ارز بود.
رستمی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید قیمت یک دستگاه ولوو اف اچ صفر اروپایی در اردیبهشت امسال 7 میلیارد تومان بود اما این رقم در دی ماه به 13 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید و یا یک دستگاه کشنده دیمای چینی صفر در اردیبهشت 5 میلیارد و 350 میلیون تومان قیمت داشت اما در دی ماه ارزش آن به 7 میلیارد و 250 میلیون افزایش پیدا کرد، به همین ترتیب قیمت دستگاه هایی که از یک تا 10 سال عمر دارند نیز در ناوگان افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: مواردی از قبیل بیمه بدنه، بیمه ثالث، عوارض سالانه خودرو، دستمزد و بیمه راننده و کمک راننده در دی ماه نسبت به اردیبهشت تغییر نداشت اما هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان نیز در این مدت تغییر چشمگیری پیدا کرد، فقط در یک مورد قیمت دیسک ترمز از 4 میلیون تومان در خرداد به 5 میلیون تومان در دی ماه افزایش یافت و افزایش قیمت در دیگر لوازم یدکی که انواع آنها به حدود 60 نوع می رسد نیز به همین میزان مشهود است، در این شرایط اگر افزایش قیمت حمل اتفاق نمی افتاد حمل جاده ای دیگر توجیه اقتصادی نداشت.
تگ ها اخبار برگزیده قطعات و لوازم یدکی قیمت حمل و نقل بار لوازم یدکی و لاستیک
{{name}}
{{content}}