بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
معاون دانشگاه فرهنگیان گفت: تلاش آموزش و پرورش مدرن آن است که صلح را آموزش دهد ولی صلح با رویکرد و تعریف خودش و صلحی که به نفع او است؛ آموزش رواداری یعنی اینکه به دگرباشان و همجنس گراها اجازه بروز و ظهور داده شود ولی گفتمان مقاومت امام حسین(ع) و مبارزه با ظلم و ستم نباید رواج یابد.
به گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدنقی موسوی، معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان، ششم بهمن ماه در همایش سیره «امام کاظم(ع)؛ مقاومت و استکبارسیتزی» که از سوی دفتر قم بنیاد علمی فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زندان های مختلفی را تحمل و الگویی از مبارزه و مقاومت را علیه طاغوت زمان خود طراحی کردند، گفت: ایشان همه تلاش خود را به کار گرفتند تا مدینه را به پایگاهی برای مرجعیت فکری، تربیتی و فرهنگی تبدیل و به خصوص در ایام حج، عضوگیری و کادرسازی کنند و طوری شاگرد تربیت کنند که توان مناظره و مباحثه کلامی و فقهی و ... داشته باشند.
وی افزود: تلاش دوم ایشان پایه ریزی شبکه ارتباطی و تشکیلات مخفی و زیرزمینی به نام وکالت و ایجاد روابط با شیعیان از این طریق بوده است که کارکردهایی چون رد و بدل کردن نامه، دریافت وجوهات و پاسخ به شبهات و سؤالات آنان داشته است؛ بیش از 90 توقیع و مکاتبه از آن حضرت باقی مانده است.
معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امام با این شبکه سازی تلاش کردند تا پایگاه اقتصادی و معیشتی برای شیعه ایجاد کنند و این تلاش حضرت هم تحکیم و هم گسترش جریان تشیع بود، اضافه کرد: تلاش حضرت برای تربیت شاگردان هم عمدتاً کادرسازی برای تربیت سیاسی بود تا کسانی مانند علی بن یقطین را در بدنه قدرت به نفع شیعه قرار دهند همچنین تلاش حضرت برای خنثی سازی برخی دغل بازی های خلفای عباسی که در این خصوص، حضرت با زیرکی ماجرای فدک را پیش کشیدند.
موسوی افزود: مقاومت منفی و تلاش مبارزه ای حضرت حتی در درون زندان هم وجود داشت؛ حضرت مقاومت و سرسختی و پایداری در رسیدن به توحید و راه حق را ترسیم کردند که در یک سطح تربیت فردی منجر به تربیت اخلاقی افراد بود؛ به هر حال سیاست کلی حضرت، مبارزه و مقاومت با دشمنان بود.
معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مفهوم مقاومت و سطوح آن، اظهار کرد: مقاومت را می توان یک پدیده روان شناسی و نفسانی دانست زیرا مقاومت در نظام روانی انسان نوعی تلاش برای تعادل جویی است که در انواع روان شناسی ها اعم از انسان گرا و رفتارگرا و ... وجود دارد و انسان برای آرامش روانی خود نیازمند استقامت است که در زبان دین هم در قالب واژگانی چون صبر و ... متجلی است.
وی افزود: در کافی نقل شده است که سزاوار است کودک عرامه داشته باشد، لسان العرب آن را بازیگوشی و شلوغ کاری و شیطنت کودک معنا کرده است؛ علامه مجلسی ثانی هم در تفسیر این روایت شریف آورده است بازیگوشی و مدرسه گریزی و ... است تا کودک بتواند رواداری و خودکنترلی و استقامت و حلم و صبر برای خود ایجاد کند و یاد بگیرد.
معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: هم در ادبیات امام کاظم(ع) و هم مجموعه روایات، مقاومت هم درونی و هم بیرونی و در برابر شیاطین جنی و انسی است یعنی هم بعد اجتماعی ـ تربیتی و هم فردی و دگرسازی دارد. بعد فردی، آن است که انسان تک کنش در اجتماع مقاومت کند ولی مقاومت گروهی زمانی است که شبکه ایجاد می شود؛ امام(ع) در شرایط خفقان آمیزی مقاومت جمعی و شبکه ای ایجاد کردند که این تشخص کار بسیار بزرگی است زیرا جبهه متحد وفاداران به توحید و ولایت ایجاد کرده بودند.
موسوی با بیان اینکه تلاش دیگر امام اهتمام برای استفاده از این گفتمان در ادبیات تربیتی موجود بود، ادامه داد: روایت دنیای مدرن و پسامدرن از انسان، اومانیستی و خداانگار است؛ در این انسان خداانگاری کودک قرار است در سیاه چاله نفس خود زندانی شود آن هم با شعار آزادی، حقوق بشر و رهابخشی آموزش و پرورش؛ شعار آموزش و پرورش مدرن، تلاش کرده است تا داوری و قضاوت کودک را در چارچوب نفسانیت و اومانیسم طبقه بندی کند و سرابی از آزادی و عدالت جویی را ایجاد کند.
وی تأکید کرد: آموزش و پرورش مدرن به تبع علوم اجتماعی و انسانی مدرن اجازه نمی دهد انسان به چیزی فراتر از تربیت مدرن تن بدهد و به تعبیر دقیق تر دست آهنین زیر دستکش مخملین لیبرالیسم و اومانیسم قرار دارد و به انسان اجازه نمی دهد به غیر از لیبرالیست پایان تاریخی به چیز دیگری ایمان بیاورد به تعبیر دقیق تر نوعی از مقاومت کشی و ستیزی در ادبیات مدرن و پست مدرن قابل مشاهده است.
موسوی با بیان اینکه این کار در زیر چتر قدرت نهادهای بین المللی از یونسکو گرفته تا صندوق بین المللی پول در حال انجام است، گفت: تلاش تمدن غربی این است که خرده فرهنگ ها و مقاومت فرهنگی و تمدنی و مقاومت ملت ها از بین رفته و همه تحت لوای آمریکایی سازی و جهانی سازی یکدست شوند؛ این ایده جهان شهری ناقص هم در این راستا توصیه می شود.
وی تأکید کرد: چنین وضعیتی برنمی تابد که غزه در دو وجب جا مقاومت کند؛ در این شرایط تلاش آموزش و پرورش مدرن آن است که صلح را آموزش دهد ولی صلح با رویکرد و تعریف خودش و صلحی که به نفع او است؛ آموزش رواداری یعنی اینکه به دگرباشان و همجنس گراها اجازه بروز و ظهور داده شود ولی گفتمان مقاومت امام حسین(ع) و مبارزه با ظلم و ستم نباید رواج یابد. تزاحم اجتماعی ایجاد می کنند ولی تا جایی که به نفع آنان است یعنی کودک در فضای مجازی حضور دارد ولی هوش مقاومتی و مبارزه ای ندارد.
معاون پژوهش دانشگاه فرهگنیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی این چرت غرب را پاره کرد، تصریح کرد: هم چرت نظریه پردازان انقلاب ها و هم چرت فلاسفه دنیا از رویکرد امام پاره شد؛ آن چه از سیره امام کاظم(ع) و امامین انقلاب برمی آید آن است که می توان از نظریه تربیت مقاومتی سخن بگوییم خصوصاً ثمرات گفتمان سال 1357 که در غزه و لبنان باید آن را ببینیم.
موسوی بیان کرد: مرز تمایز تربیت مقاومتی در ادبیات امامین انقلاب با ادبیات وارداتی پست مدرن که برخی در دهه 70 آن را مطرح و حلواحلوا می کردند که این ادبیات آزادانه است و چه و چه در خودمحورانه بودن این ادبیات بود در حالی که در چارچوب نظریه امامین انقلاب، انسان به مثابه خلیفه الهی است.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}