بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
طبق آیات سوره نازعات می توان استنباط کرد که میزان باورمندی به قطعی بودن وقوع قیامت، معیار و شاخص قابل اطمینانی برای سنجش و خود ارزیابی افراد در میزان انطباق ایشان با گفتمان قرآن کریم است.
حجت الاسلام علیرضا قبادی، جامعه شناس و کارشناس دین در ادامه یادداشت هایی که با محور پرسشگری در قرآن کریم برای ایکنا ارسال کرده است، طی یادداشتی به تحلیل پرسش های مطرح شده در سوره نازعات پرداخته که با هم این یادداشت را می خوانیم.
پیش از تحلیل سوره نازعات، یادآوری می شود که طلب مغفرت، اصلی ترین توصیه برای دهه پایانی ماه شعبان است، کارکرد و ثمره مهم عمل به این سفارش، آمادگی و اشتیاق حضور در میهمانی الهی است.
چنانکه اشاره شد، سوره نازعات، چهار قلمروی اصلی دارد که با چهار پرسش محوری صورت بندی شده است. اولین پرسش این سوره، یکی از رایج ترین و عمومی ترین پرسش های کافران و مشرکان و... در طول تاریخ حیات دینی بوده است و مفاد آن تجدید حیات و بازگشت کافران برای محاسبه اعمال است؛ در حالیکه «معاد» یک امر و اصل مسلم و یقینی در گفتمان قرآن کریم است. این اصل و حقیقت همواره مورد انکار یا تردید حاملان گفتمان غیر دینی و اسلامی بوده است. در آیات مختلف قرآن کریم، این انکار و تردید با اسلوب های مختلف بازگو شده است.
در سوره نازعات به سخن منکران معاد و فرجام آنان پس از وقوع قیامت اشاره شده است. این واقعیت مسلم در این سوره در قالب دو پرسش پس از سوگند آیات نخستین این سوره و ذکر وقایع هنگام وقوع قیامت و وضعیت کافران پس از آن چنین طرح شده است که گویند آیا ما (پس از مردن) به همان حالت اول باز گردانده می شویم، آنگاه که ما استخوان های پوسیده شدیم؟ در ذیل پرسش مزبور ابتدا به اعلان خسارت بار بودن این بازگشت و سپس به قطعی بودن معاد و پس از آن به نحوه وقوع حضور آنان در قیامت اشاره کرده است.
در قرآن کریم ذیل این پرسش آمده است که این بازگشت با یک بانگ (نهیب) به وقوع می پیوندد و ناگهان آنان در صحرا (محشر) حاضر می شوند.
همانگونه که ملاحظه شد، ذیل این پرسش، دو نگاه مختلف درباره وقوع قیامت در گفتمان قرآن و غیر آن ترسیم شده است. وقوع قیامت اصل یقینی، مسلم، حتمی و تخلف ناپذیر در گفتمان قرآن کریم است؛ در حالیکه در گفتمان غیر قرآن، مورد انکار یا تردید است. به عبارت دیگر از ویژگی های شاخص منکران گفتمان قرآن کریم، انکار یا تردید معاد یا وقوع قیامت است.
با استناد به آیات مزبور همچنین، می توان استنباط کرد که میزان باورمندی (ایمان) به قطعی بودن وقوع قیامت، معیار و شاخص قابل اطمینانی برای سنجش و خودارزیابی افراد در میزان انطباق ایشان با گفتمان قرآن کریم است. در گفتار بعد به پرسش دیگری از سوره نازعات می پردازیم.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}