ایتالیا: ماسک نقشی در آزادی خبرنگار ایتالیایی در ایران نداشت
«آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کرد «ایلان ماسک» در مذاکرات میان رم و تهران برای آزادی «چچیلیا سالا» خبرنگار ایتالیایی از ایران هیچ نقشی نداشته است
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در دی ماه 1403 تعداد 4 هزار و 911 مورد درخواست در سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قوه قضائیه، سید علی اصغر رفاهی، درباره ملاقات های مردمی صورت گرفته دردی ماه سال 1403 در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، اظهار کرد: از رویکردهای واحد پاسخگویی، توجه عمیق تر و بیشتر به جنبه های حقوقی مسائل مطروحه و ارشاد متقاضیان است. واحد ارشاد و معاضدت حقوقی در حال حاضر علاوه بر قضات متعدد مستقر در این اداره کل، یک کارشناس حقوقی ثابت نیز در مجموعه وجود دارد که نسبت به راهنمایی و ارشاد حقوقیِ مراجعین اقدام می کند.
وی افزود: درباره مراجعان حضوری، نتیجه نامه نگاری ها به استان دریافت و درباره مکاتبات صورت پذیرفته و همچنین پاسخ هایی که از استان ها به این اداره کل ارسال می شود و جهت پرهیز از حضور مراجعان، واحد پاسخگویی تلفنی به مردم نیز تعبیه شده است.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه بیان کرد: در دی ماه 1403 برای 4 هزار و 128 نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضائی منعکس شده است.
رفاهی ادامه داد: میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه 12 دقیقه بوده است.
وی بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی به مراجعان و چگونگی اطلاع آنها از شماره، تاریخ و مرجع ارسال مکاتبه ای انجام شده بابت درخواست آنها، شماره تلفن 129، گزینه 4 در نظر گرفته شده است، مراجعان حداکثر ظرف مدت 2 هفته از تاریخ مراجعه می توانند با گرفتن این شماره از مکاتبه انجام شده درباره درخواست های خود با خبر شده و شماره، تاریخ و نام مرجع مکاتبه شده را دریافت و نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام کنند.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار کرد: در دی ماه مجموعاً تعداد 1186 مورد تماس تلفنی (به مدت زمان 2 هزار و 407 دقیقه مکالمه) با این اداره کل برقرار شده و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است.
رفاهی ادامه داد: در ماه های اخیر و در پی همکاری های گسترده ی مراجع قضائی (به ویژه شهرستان ها) و نهادهای تابعه با اداره کل ارتباطات مردمی درباره ارجاعات سامع ، به طور مرتب پاسخ های متعددی مربوط به درخواست های مردمی از این مراجع دریافت می شود که این پاسخ ها توسط کارشناسان بخش سامع ، ملاحظه و در صورت لزوم کل یا قسمت هایی از پاسخ دریافتی به اطلاع متقاضی رسانده می شود.
وی بیان کرد: در دی ماه 1403 تعداد 4 هزار و 911 مورد درخواست در سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه ( سامع ) ثبت شده است.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه، گفت: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواهان ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از آن اداره به دفتر مدیریت هدایت می شوند. در همین زمینه مدیر کل ارتباطات مردمی از ساعت 7 صبح الی 17 فقط به ملاقات و دیدار مردمی می پردازد. همچنین برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی لازم است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیرمجموعه هدایت می شوند. علاوه بر این، معمولاً نمایندگان تجمع کنندگان نیز جهت پیگیری خواسته خویش مراجعاتی داشته که به اداره ارتباطات و ملاقات ها مراجعه می کنند.
رفاهی بیان کرد: تعداد افراد ملاقات شده توسط مدیرکل 528 نفر، معاون مدیرکل 97 نفر، رئیس اداره ارتباطات و ملاقات ها 120 نفر، رئیس اداره بررسی و ارشاد قضائی 340 نفر، رئیس اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات 13 نفر، رئیس اداره پاسخگویی 1 هزار و 90 نفر که در مجموع 2 هزار و 188 نفر ملاقات شده اند.
وی گفت: قضات مستقر در اداره پاسخگویی نیز به تعداد 1 هزار و 887 درخواست های مردمی ارجاع شده رسیدگی کردند. همچنین توسط یکی از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی نیز تعداد 409 مورد ارشاد قضائی صورت پذیرفت.
{{name}}
{{content}}